bazarnews

کد خبر: ۹۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها به شکل گسترده به جای بانکداری، بنگاه‌داری کرده و با تولید و بخش‌های مولد همراهی نمی‌کنند.

به گزارش بازارنیوز، سیدمرتضی حسینی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در شعار‌های دولت مساله مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن تکرار شده است. چرا که اگر ما به معنی واقعی کلمه می‌خواهیم کنار مردم باشیم باید بی‌امان با فساد و مفسد مبارزه کنیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، افزود: بستر‌های فساد در قوه مجریه تشکیل می‌شود. فرار‌های مالیاتی، انحصار‌های بی بدیل، سوء استفاده از ارز ترجیحی، فعالیت‌های ناسالم سوداگرانه، قاچاق و امثال اینها، فساد‌هایی است که باید با پیگیری، برنامه و همت با آن مبارزه شود.

حسینی با اشاره به مشکلات کشور، گفت: مشکل مسکن، اشتغال جوانان، تورم و گرانی، قاچاق کالا و و واردات بی رویه از جمله این مشکلات است. در حالی که کشور ظرفیت‌های فراوانی در بخش آب، نفت، معادن، بازار گسترده داخلی، همسایگان، استعداد‌های جوانان دارد. البته برای غلبه بر مشکلات باید این ظرفیت‌ها درست شناخته شده و از عناصر مومن و کاردان استفاده شود.

وی، کشور را نیازمند بازنگری در انقلاب اداری عنوان کرد و گفت: از نظر گزینش و چینش مدیران باید آن دسته از عناصر و مدیرانی که در به وجود آمدن وضع موجود سهیم و شریک بودند، از چرخه تصمیم‌سازی، تصمیم گیری و اجرایی کنار گذاشته شوند.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم با تاکید بر مبارزه با مافیای واردات و قاچاق در دولت سیزدهم تاکید کرد: سالهاست که بانک‌ها به صورت گسترده به جای بانکداری، بنگاه داری کرده و با تولید و بخش‌های مولد همراهی نمی‌کنند. پول بی پشتوانه خلق کرده و به شدت بورس بازی می‌کنند. طبق آمار‌های اعلام شده از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی حدود یک میلیون و چهار صد دستگاه آن به بانک‌ها تعلق دارد و حدود ۹۵ درصد پاساژ‌ها و مال‌ها و مراکز تجاری توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها ساخته می‌شود و باید نظام بانکی و پولی کشور یک بار برای همیشه اصلاح شود.

حسینی با اشاره به نارضایتی مردم از عملکرد خودروسازان گفت: خودروسازان خودرو گران، بی کیفیت و غیر قابل رقابت با خودرو‌های خارجی تولید می‌کنند و خدمات پس از فروش مطلوبی ارائه نمی‌دهند. اما باز هم از آن‌ها حمایت می‌کنیم و قدمی اساسی برای اصلاح صنعت خودروسازی کشور بر نمی‌داریم.

وی درباره شرایط مدارس و تعلیم و تربیت در کشور، خاطرنشان کرد: پیشرفت یک جامعه و کشور در گرو تعلیم و تربیت و معلمان است و مجلس هم با اکثریت قاطع به حوزه آموزش و پرورش و حل مشکل اقتصادی و معیشتی معلمان تاکید دارد. اما در مرحله عمل سازمان برنامه و بودجه به دلیل کمبود اعتبار و افزایش نقدینگی برای تصویب لایحه رتبه بندی معلمان همکاری نمی‌کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت می‌تواند با انجام اقداماتی نظیر حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه، حذف حقوق‌های نجومی، اخذ مالیات‌های معوقه و اخذ مالیات از خانه‌های خالی و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی اعتبار لازم برای این لایحه را تامین کند.

حسینی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: حوزه انتخابیه با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان و جاری بودن ۳۳ درصد روان آب‌ها در گسترده آن و با وجود ۴۲ سد کوچک و بزرگ از کمبود آب کشاورزی و آشامیدنی رنج می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: بی توجهی و ضعف مدیریت باعث شده شهرستان میانه به‌رغم منابع و معادن مختلف و موقعیت خوب جغرافیایی و طبیعی بیشترین تعداد بیکاران را در استان داشته باشد و بیش از ۱۰۰ روستا فاقد راه مناسب و حدود ۸۵ روستا آب آشامیدنی سالم و کافی ندارند.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: