bazarnews

کد خبر: ۹۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
مدیرعامل بورس تهران گفت: صندوق‌های اهرمی در کنار سایر ابزار‌ها مانند آپشن‌ها می‌توانند به افزایش کارایی بازارسرمایه، خصوصا به کارایی تخصیصی کمک موثری کنند.

به گزارش بازارنیوز، محمود گودرزی در مراسم معرفی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اهرمی در کشور که عصر دیروز (یکشنبه) در شرکت بورس تهران برگزار شد، راه اندازی این صندوق را یک قدم روبه جلو برای توسعه ابزار‌های مالی بازار سرمایه و خصوصیات صندوق‌های ابزاری را دارای دو ویژگی خوب عنوان کرد و افزود: کارگزاران در دوران رونق و رکودی که در بازار سرمایه وجود دارد سخت گیری‌های خودشان را دارند. شرکت‌های کارگزاری در عمل برای دادن اعتبار معیار می‌گذارند و لزوما تمام کسانیکه می‌خواهند از اعتبار در بازار سرمایه استفاده کنند موفق نمی‌شوند. به نظر می‌رسد که جریان کانالیزه کردن پول به سمت بازار سرمایه گره گشا باشد، چراکه سرمایه گذاری نیاز به اعتبار دارد.

مدیرعامل بورس تهران ۹۶ درصد کل سهامداران حقیقی را دارای سرمایه زیر ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: حدود ۱۰ میلیون و پانصد هزار نفر که ۹۶ درصد سهامداران حقیقی بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند، پرتفو‌های کمتر از ۵۰ میلیون تومان دارند. در بین این افراد سرمایه گذارانی مایل به ریسک می‌باشند و با این میزان پرتفوی ممکن است کارگزاران به راحتی به آن‌ها اعتبار ندهند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد جذابیت این صندوق ها، به خصوص بخش صندوق ممتاز که به صورت قابل معامله در بازار هست، بتواند یک بخش از نیاز با اهمیت بازار را پاسخگو باشد و در تامین نقدینگی مورد نیاز برای حمایت از بازار گام موثری را بردارد.

گودرزی ویژگی دوم و جذاب این صندوق‌ها را بحث محاسبه nav دانست و گفت: سرمایه گذارانی که می‌خواهند در بازار بدون ریسک بازدهی کسب کنند، می‌توانند با کف و سقفی که توسط این صندوق‌ها در خصوص بازده تضمین داده اند، سرمایه گذاری کنند. به این ترتیب این صندوق‌ها به طور موثری می‌توانند بخشی از منابع بازار پول را به سمت بازارسهام سوق دهند.

مدیرعامل بورس تهران تصریح کرد: اداره کردن این صندوق‌ها بسیار حائزاهمیت است، زیرا مدیرانی که در تخصیص سهام یا" آی پی اس" که برای صندوق، طبق امید نامه تدارک دیده شده است می‌تواند در موفقیت این صندوق‌ها بسیار اثر گذار باشند.

/تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: