bazarnews

کد خبر: ۹۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
مدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات قم گفت: پیرو دستورالعمل‌های پدافند سایبری و نیز هشدار‌های اخیر مرکز ماهر، حمله‌های باج‌افزاری از آسیب‌زننده‌ترین حملات سایبری سال‌های اخیر هستند که لطمه‌های جدی به کسب‌وکار‌ها و سازمان‌های مختلف در داخل و خارج کشور زده‌اند.

به گزارش بازارنیوز، جواد غلام پور در جلسه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: شدت تاثیر باج افزار‌ها به حدی است که در شماری از کشورها، راهبرد‌های مشخصی برای پیگیری و پاسخگویی به این حمله‌ها و مهاجمان پشت پرده تدوین و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: رعایت شماری از اقدام‌های پیشگیرانه می‌تواند مانع از دست رفتن اطلاعات و یا محدودسازی اطلاعات از دست رفته شود.

غلام پور برخی موارد مهم برای پیشگیری از حمله‌های باج افزار‌ها را تهیه و نگهداری کپی‌های پشتیبان از اطلاعات به‌صورت آفلاین، بررسی و صحت‌سنجی مداوم نسخه‌های پشتیبان آفلاین، جداسازی و تقسیم بندی شبکه به زیرشبکه‌های کوچک و با دسترسی محدود و کنترل شده، اِعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه در دسترسی‌های لبه‌ی شبکه به ویژه مسدودسازی دسترسی‌های مدیریتی راه دور نظیر RDP/SSH/Telnet و کنسول‌های مدیریتی تحت وب تجهیزات مختلف عنوان کرد.

وی افزود: مسدودسازی پیوست‌های خطرناک در سرویس دهنده‌های رایانامه سازمان، استفاده نکردن از نرم‌افزار‌های نامطمئن به‌ویژه برنامه‌های کرک شده و نامعتبر، نصب و بروزرسانی آنتی ویروس در سطح همه سیستم‌های متصل به شبکه، رصد و پایش سرور اکتیودایرکتوری به عنوان مهم‌ترین سیستم در سطح شبکه از دیگر اقدام‌های مهم برای جلوگیری از بدافزار‌ها می‌باشد.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: