bazarnews

کد خبر: ۹۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
سنندج – مدیرکل تعاون روستایی کردستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های در اختیار این سازمان، گفت: در طول سال بیش از ۵۰ درصد از گندم تولیدی استان، توسط تعاون روستایی خریداری می‌شود.

پیمان اسکندری ضمن اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش تعاون روستایی در استان کردستان، اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی کردستان با بهره مندی از ظرفیت‌های در اختیار خود، فرصت خوبی در راستای توسعه اقتصادی کردستان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز شبکه تعاون روستایی در کردستان به شکل گسترده در خدمت کشاورزان و سایر تولید کنندگان در مناطق شهری و روستایی است و خوشبختانه طی چند سال اخیر فعالیت‌های این بخش توسعه پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون روستای کردستان ضمن اشاره به نقش این سازمان در خرید تضمینی محصولات کشاورزی، یادآور شد: در طول سال بالغ بر ۵۰ درصد از گندم تولیدی استان از سوی این سازمان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی ضمن اشاره به خرید تضمینی سایر محصولات تولیدی بخش کشاورزی در استان کردستان، افزود: در کنار این مهم بحث خرید سایر محصولات کشاورزی در کردستان به صورت موردی و در صورت ضرورت صورت می‌گیرد.

اسکندری خرید تضمینی محصولات را یکی از نیاز‌های لازم و ضروری در راستای حمایت از کشاورزان در کردستان عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص روند خرید تضمینی محصولات در استان کردستان دنبال شده و این اقدام مورد رضایت کشاورزان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به رشد قابل توجه فعالیت‌های تعاون روستایی کردستان، اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی استان کردستان از لحاظ زیرساخت و شرایط لازم بعد از خوزستان و فارس سومین استان کشور است.

شبکه تعاون روستایی کردستان رتبه سوم کشور را در اختیار دارد

مدیرکل تعاون روستایی کردستان عنوان کرد: در شبکه تعاون روستایی استان کردستان در بخش خصوصی هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند که این تعداد، هیچ گونه بارمالی برای دولت ندارند و یکی از بزرگترین اشتغالزایی‌های موجود در سطح استان را شکل داده اند.

وی با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی به صورت غیرمستقیم در سازمان تعاون روستایی کردستان، یادآور شد: ایجاد و شکل گیری حلقه‌های قبل و بعد تولید از جمله دیگر رسالت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به دیگر فعالیت‌های سازمان تعاون روستایی در کردستان اشاره کرد و افزود: راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای روستایی اترک از دیگر فعالیت‌های محوری ما به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: تمامی اقلام ضروری و موجود در شهر‌های استان در ۲۸ فروشگاه زنجیره‌ای روستایی اترک در روستا‌های استان قابل عرضه به روستاییان کردستانی می‌باشد.

مدیر کلتعاون روستایی استان کردستان افزود: ما در کنار دیگر فعالیت‌ها هم اکنون کار توزیع آرد برای تمامی روستا‌های کردستان را به صورت مستمر و منظم انجام می‌دهیم.

وی در پایان به مسئله بسیار مهم صادرات کالا اشاره کرد و افزود: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در سال ۹۹ در مجموع هزار تن محصول از سوی شبکه تعاون روستای کردستان صادر شده است.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: