bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
اکثر تحلیلگران اقتصادی در انتظار احیای پایدار اقتصاد جهانی در سال آینده هستند.

به گزارش بازارنیوز، اکثر تحلیلگران اقتصادی در انتظار احیای پایدار اقتصاد جهانی در سال آینده هستند. اما یکسری عوامل می‌توانند مانع از رشد اقتصادی بشوند.
چه چیزی می‌تواند ایجاد ریسک و خطر کند؟ خیلی چیزها، مثلا امیکرون، تورم شدید، افت اقتصادی در چین، تایوان، وضعیت بازار‌های در حال رشد، برکسیت، بحران جدید یورو و افزایش قیمت تولید در خاورمیانه.

در گزارش منتشره آمده است:" اگر امیکرون مسری‌تر و مهلک‌تر باشد تأثیر منفی بر اقتصاد خواهد گذاشت. حتی بازگشت به محدودیت‌های شدید به مدت ۳ ماه، میتواند باعث افت رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴,۲ درصد شود. در اینصورت تقاضا کمتر خواهد شد و مسائلی در رابطه با لجستیک و ارسال‌ها بروز خواهد کرد.
رشد شدید تورم نیز مسأله دیگری است. اگر اوایل سال ۲۰۲۱، پیش بینی شده بود که آمریکا با ۲ درصد رشد تورم روبرو خواهد شد، اینک این شاخص نزدیک به ۷ درصد است.
تشنج در روابط روسیه و اوکراین می‌تواند باعث افزایش قیمت گاز بشود. تغییر اقلیم نیز یکی دیگر ازعومل تأثیرگذار بر افزایش تورم است. افزایش نرخ بهره پایه توسط فدرال رزرو آمریکا نیز می‌تواند تأثیر منفی بر بازار‌های در حال رشد بگذارد. از جمله کشور‌هایی که ممکن است با چنین ریسکی در سال ۲۰۲۲ مواجه شوند، می‌توان از آرژانتین، آفریقای جنوبی، ترکیه، برزیل و مصر نام برد.


/اسپوتنیک ایران

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: