bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
اوپک با تاکید بر اینکه ویروس جدید اومیکرون تاثیر چندانی بر تقاضای نفت نخواهد گذاشت، پیش بینی خود از تقاضا برای سال جاری و سال آینده میلادی را تغییری نداد.

به‌گزارش بازارنیوز، اوپک با ثابت نگه‌داشتن پیش‌بینی خود از تقاضای نفت در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، تاثیر نوع جدید ویروس کرونا بر تقاضای جهانی نفت را ملایم و کوتاه‌مدت توصیف کرد.


این گروه در گزارش ماهانه خود از بازار نفت اعلام کرد نگرانی‌های اخیر از سقوط تقاضای نفت به‌خاطر شیوع ویروس اومیکرون کاملا بی‌پایه و اساس است.

در گزارش اوپک این‌گونه آمده‌است: «انتظار می‌رود تاثیر ویروس جدید اومیکرون بسیار کم و کوتاه‌مدت باشد، چون دنیا برای مدیریت همه‌گیری کرونا و چالش‌های مرتبط با آن مجهزتر شده‌است. اقتصاد‌های پیشرفته و نوظهور همچنان به رشد یکنواخت خود ادامه خواهند داد.»


این سازمان پیش‌بینی خود از تقاضای نفت برای سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی را به‌خاطر اقدامات محدودکننده در اروپا و تاثیر احتمالی نوع جدید ویروس کرونا کمی پایین آورد، اما رشد تقاضا در کل سال را تغییری نداد و همان ۵ ٫ ۷ میلیون بشکه در روز نسبت‌به سال قبل اعلام کرد.

پیش‌بینی تقاضا برای ۲۰۲۲ هم تغییری نکرده و انتظار می‌رود ۴ ٫ ۲ میلیون بشکه در روز نسبت‌به سال جاری میلادی رشد داشته باشد.

اوپک اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده میلادی به‌خاطر مدیریت بهتر همه‌گیری کرونا و بالا رفتن نرخ واکسیناسیون که فعالیت‌های اقتصادی و حمل‌ونقل را به سطح قبل‌از بحران کرونا بازمی‌گرداند، افزایش می‌یابد.


/تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: