bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها به بخش مسکن در بودجه سال آینده کشور خبر داد.

به گزارش بازارنیوز، حبیب‌الله طاهرخانی در جلسه شورای مسکن استان گفت: صندوق توسعه مسکن نیز ظرفیت جدیدی است که در قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده و می‌تواند بخشی از نیاز مالی پروژه‌های مسکن برای آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها را تأمین کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید کشور با بیان اینکه مسئولیت پیشبرد نهضت ملی مسکن در استان‌ها برعهده استانداران است، افزود: تکلیف همه دستگاه‌ها در قانون جهش تولید مسکن مشخص شده و پیشبرد این طرح نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه تأمین زمین، مهم‌ترین چالش طرح‌های مسکن در کشور است، گفت: این موضوع در کلانشهر‌ها که دسترسی به اراضی دولتی دشوار است، اهمیت بیشتری دارد و بر این اساس، عرضه مسکن در شهر‌های بزرگ، عمدتاً در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت مسکن در شهر‌های جدید انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای شهر تبریز هم شهر‌های جدید سهند و شهریار، بخش قابل توجهی از عرضه مسکن را بر عهده خواهند گرفت که خوشبختانه استقبال خوبی هم از سوی متقاضیان صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی هم تأکید کرد: تعلل دراجرای طرح‌های مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست.

عابدین خرّم گفت: با توجه به حمایت دولت از اجرای طرح جهش تولید مسکن ضروری است تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در استان برای اجرای هرچه سریع‌تر این طرح همکاری کنند.

وی افزود: همه مسئولان برای اجرای این طرح باید اراده جدی داشته و تلاش کنند تا موانع و مشکلات موجود در کمترین زمان ممکن برداشته شود.

خرّم اظهارداشت: پیمانکاران به عنوان سرمایه‌گذاران طرح‌ها نباید در پیچ‌وخم ادارات معطل شوند و ضروری است تمامی مشکلات پیمانکاران از طریق اختیارات قانونی دستگاه‌ها رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهر جدید شهریار است، افزود: امیدواریم این طرح بهانه‌ای برای شروع ساخت‌وساز در این شهر جدید باشد.

رحمتی با بیان اینکه شهر جدید شهریار موقعیت مناسبی نسبت به تبریز دارد، افزود: اگر طرح‌های مسکن در این شهر آغاز شود، مشکلات مسکن شهر تبریز حل می‌شود.

سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم از ثبت‌نام بیش از ۱۲۹ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۵۶ هزار نفر مربوط به شهر جدید شهریار، ۳۱ هزار نفر مربوط به شهر جدید سهند، ۱۶ هزار نفر در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر و ۲۵ هزار نفر در سایر شهر‌ها هستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: