bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب اهواز تاکنون تعمیر و اصلاح شده است، گفت: معضل ریزش شبکه و بالازدگی فاضلاب معابر اهواز با تکمیل اصلاح بخش فرسوده شبکه تا پایان امسال به طور کامل برطرف می‌شود.

محمدرضا کرمی‌نژاد، دلیل بالازدگی فاضلاب در معابر شهری اهواز را فرسودگی و ریزش شبکه فاضلاب دانست و ادامه داد: ۲۶۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز به دلیل فرسوده بودن و ریزش متعدد وضعیت بحرانی دارد که تمام این خطوط فرسوده تا پایان امسال تعمیر، تعویض و اصلاح می‌شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب اهواز هم اکنون در ۸۸ نقطه بحرانی در حال انجام است، گفت: به منظور سرعت بخشی اصلاح نقاط بحرانی و خطوط فرسوده شبکه، کار اصلاح این شبکه به ۲۰۰ جبهه کاری افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: اگر چه با اقدام انجام شده، وضعیت موجود شبکه فاضلاب اهواز نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده است، ولی تا رسیدن به پایان کار فاصله وجود دارد.

کرمی نژاد افزود: با پایان یافتن اصلاح شبکه فرسوده کنونی، از سال آینده سرعت توسعه احداث شبکه فاضلاب اهواز افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در راستای دستور رییس جمهور برای کاهش زمان اجرای طرح فاضلاب در دست اقدام این قرارگاه از ۳۶ ماه به ۲۴ ماه، سرعت اجرای طرح‌های خود را افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: پیشرفت فیزیکی طرح‌های فاضلاب در دست اقدام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هم اکنون سه درصد بیشتر از برنامه ریزی انجام شده است که با ادامه داشتن سرعت فعلی، امکان تحقق خواست رییس جمهور و تکمیل این طرح‌ها در ۲۴ ماه وجود دارد.

وی بیان کرد:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء دارای ۴۶ طرح فعال در سطح شهر اهواز است که ۱۸ طرح مربوط به حفاری تونل با استفاده از دستگاه‌های میکروتونلینگ و بقیه شامل حفاری ترانشه باز، بازسازی اساسی و احداث ایستگاه‌های جدید پمپاژ است.

کرمی نژاد با بیان اینکه برای دفع آب‌های سطحی شهر اهواز در فصل بارش آمادگی کامل وجود دارد، گفت: ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ اهواز ۲۸۶ پمپ است که برای نخستین بار با نصب پمپ‌های جدید و همچنین تعمیر و بازسازی پمپ‌های موجود، تمام این ظرفیت آماده به کارگیری است.

وی ادامه داد: علاوه بر به کارگیری ۵۰ پمپ ذخیره در مواقع اضطراری، برق تمام ایستگاه‌های پمپاژ اهواز تعمیر و بازسازی اساسی شده است که امیدواریم با اقدام انجام شده مشکل آبگرفتگی معابر در بارش‌های پیش رو به حداقل برسد.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.

به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور امسال رییس جمهوری در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی، و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌های صورت گرفته را پیگیری، و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: