bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ از فردا در میان نمایندگان توزیع و با تقسیم کار کمیسیون‌های تخصصی، نمایندگان، پیشنهادهایشان را به این کمیسیون‌ها ارایه می‌کنند.

به گزارش بازارنیوز، سیدنظام الدین موسوی روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزود: طبق ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهادهایشان را به کمیسیون‌های تخصصی ارایه کنند و این کمیسیون‌ها نیز از فردا ۱۵ روز فرصت دارند تا پیشنهاد‌های نمایندگان را بررسی، جمع بندی و به کمیسیون تلفیق ارایه کنند.

وی گفت: شاکله کمیسیون تلفیق نیز در همین زمان شکل می‌گیرد و کمیسیون‌های مختلف، نمایندگانی را از میان خود انتخاب می‌کنند که عضو کمیسیون تلفیق می‌شوند.

موسوی افزود: کمیسیون تلفیق پس از دریافت پیشنهاد‌های نمایندگان ۱۵ روز فرصت بررسی دارد و این پیشنهاد‌ها و کلیات بودجه را بررسی می‌کند که البته این مهلت ۱۵ روزه به درخواست کمیسیون تلفیق و با تصویب هیات رئیسه مجلس تا ۱۵ روز دیگر نیز قابل تمدید است.

وی گفت: پس از آن، گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی لایحه بودجه در صحن علنی خانه ملت آغاز می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در دو سال گذشته با این موضوع مواجه شدیم که پس از اظهارنظر کمیسیون‌ها درخصوص لایحه بودجه و بررسی آن در کمیسیون تلفیق و بعد از آنکه این لایحه به صحن علنی آمد کلیات بودجه رد شد و همین سبب اتلاف زمان می‌شود به همین علت پیشنهاد‌هایی وجود دارد که بررسی این موضوع دوشوری شود، یعنی ابتدا برای کلیات بودجه در صحن رای گیری شود و بعد به کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق برود.

موسوی گفت: البته این مستلزم تغییر در آیین نامه داخلی مجلس است که به رای دوسوم نمایندگان نیاز دارد و با تصویب آن طبعا ابتدا کلیات لایحه بودجه تایید می‌شود و بعد در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: