bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان درمجلس گفت: امکان استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه شازند و خروج روزانه صد‌ها تن گوگرد از دودکش‌های آن، یکی از مهمترین عوامل آلودگی شهر اراک است.

به گزارش بازارنیوز، علی اکبر کریمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن درود به روح پر فتوح امام راحل و شهیدان همیشه شاهد، به ویژه ۶هزار و ۲۰۰ شهید گلگون کفن استان مرکزی وسردار رشید اسلام شهید "اصغر فتاحی" گفت: اگرچه اقدامات امیدآفرین انجام گرفته در ماه‌های آغاز دولت مردمی رئیسی نمی‌تواند پاسخگوی همه انتظارات و مطالبات مردم از رئیس جمهور و دولت وی باشد، ولی اکثر مردم و صاحبنظران منصف اذعان دارند که عملکرد دولت در ماه‌های ابتدایی در سطح قابل قبولی بوده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با بیان اینکه باید به دولت در تکمیل تیم اجرایی خود در دستگاه‌ها و اجرای برنامه‌ها فرصت داده شود، افزود:در شرایط کنونی در اقتصاد کشور مهمترین مشکل مردم تورم و بی ثباتی قیمت‌ها است، عوامل موثر بر تورم به ویژه عوامل داخلی باید تحت کنترل دولت قرار گیرد، در این مسیر اصلاح ساختار نظام بانکی و نظارت جدی بر بانک‌ها و جلوگیری از خلق اعتبار توسط آن‌ها و جلوگیری از کسری بودجه واقعی دولت می‌تواند دو راهکار مهم و اساسی برای مقابله با تورم باشد.

کریمی ادامه داد:در شرایط تورمی موجود، هرروز ارزش واقعی دریافتی حقوق بگیران کمتر می‌شود. درخواست افزایش حقوق متناسب با میزان تورم موجود مطالبه به حقی است؛ اما باید بدانیم که افزایش حقوق‌ها از روش‌هایی که منجر به تورم بیشتر شود، کشور را در دور باطل بین رشد حقوق‌ها و رشد تورم گرفتار خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اکنون که دشمنان خارجی ملت ایران و عوامل نفوذی آن‌ها در داخل، از آغاز فعالیت دولت انقلابی و مردمی و تقویت انسجام درونی ارکان نظام و ایجاد آمادگی کشور برای برداشتن گام‌های بلند در استقرار عدالت و تحقق مطالبات به حق ملت، به وحشت افتاده اند و تمام توان خود را برای تلخ کردن این حلاوت به کام ملت به کار گرفته اند؛ همه باید هوشیار باشیم تا پیگیری مشکلات مردم در اجتماعات قانونی و رسانه‌ها در امور مختلف از قبیل کم‌آبی، آلودگی هوا، اشتغال، ازدواج، مطالبات صنفی اقشار مختلف مردم به ویژه فرهنگیان عزیز، کارگران و کارگران پرتلاش و بازنشستگان که میراث ساختار‌های اداری و اقتصادی کشور و برخی تصمیمات اجتماعی مدیران در گذشته هستند؛ بستری برای سوءاستفاده دشمنان دولت و ملت ایران و عوامل نفوذی آن‌ها تبدیل نشود.

مردم استان از حقوق اولیه حیات و برخورداری از هوای پاک و سالم برای تنفس محروم هستند

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، مطرح کرد: مردم مظلوم و صبور کلانشهر اراک و روستا‌های اطراف آن که حدود نیمی از جمعیت استان مرکزی را شامل می‌شوند؛ سال‌های طولانی است که از حقوق اولیه حیات و برخورداری از هوای پاک و سالم برای تنفس محروم شده و با انواع بیماری‌ها دست به گریبان هستند.

کریمی با بیان اینکه مدیران بیرحم صنایع آلاینده و مدیران بی تدبیر امسال مدال آلوده‌ترین شهر کشور را بر گردن مردم مظلوم اراک آویخته اند، تاکید کرد:در سال جاری در بیش از ۱۲۵ روز، هوای اراک در وضعیت آلودگی شدید بوده است، علی رغم اینکه در چند برنامه توسعه، نام اراک جزو هشت کلانشهر صنعتی و دارای هوای آلوده بوده و به شدت به تقویت حمل و نقل عمومی نیاز دارد، ولی در طول بیست سال گذشته شهر اراک از نعمت مترو، مونوریل و حمل و نقل عمومی مناسب محروم شده و هیچ اعتباری در این مورد اختصاص نیافته است که امیدواریم در بودجه سال آینده این حق تضعیف شده مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک بیان کرد: مصوبات مندرج در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که در سال هشتاد و هفت به تصویب هیئت وزیران رسیده است، تاکنون کمتر از ۵۰ درصد آن اجرایی شده و این طرح نیاز به بازنگری و پیگیری جدی دارد. امکان استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه شازند و خروج روزانه صد‌ها تن گوگرد از دودکش‌های این نیروگاه یکی از مهمترین عوامل آلودگی شهر اراک است که نفس مردم این شهر را به شماره انداخته است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به وعده دولت قبل برای عدم استفاده از مازوت، خاطرنشان کرد:آقای رئیسی؛ قول و وعده آقای روحانی به مردم اراک برای حذف سوخت مازوت از نیروگاه شازند، طی سال‌های گذشته عملی نشد، ولی مردم از شما انتظار دارند با دستور قاطع خود برای حذف سوخت مازوت از این نیروگاه و اجرا شدن کامل مصوبات طرح کاهش آلودگی هوای اراک، سلامت را به مردم این شهر، هدیه دهید.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان کمیجان، ادامه داد: عدم اتمام بهسازی جاده آهنگران_ ساروق_کمیجان و ورود تصادفات زیاد در این جاده، باعث گلایه به حق مردم این شهرستان شده است و تکمیل آن نیازمند حمایت وزارت راه و شهرسازی است.

واردات بی رویه ماشین آلات عمرانی مستعمل مانع رونق تولید در شرکت هپکوی اراک

کریمی در ادامه افزود:از وزارت بهداشت انتظار داریم مشکل کمبود پزشک متخصص و کمبود تجهیزات در بیمارستان‌های شهرستان‌های محروم کمیجان خنداب را رفع کنند تا مردم مجبور به مراجعه به مرکز استان نباشند. پیش بینی قیمت تضمینی مناسب و اعتبارات کافی برای خرید محصول کشمش باغداران زحمتکش شهرستان خنداب، درخواست به حقی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه مافیایی واردکننده ماشین آلات معدنی مستعمل، منابع ارزی کشور را در گورستان ماشین آلات مستعمل دفن کرده است، تاکید کرد: شرکت هپکوی اراک علی رغم تلاش‌های به عمل آمده هنوز در شرایط مطلوب رونق تولید قرار نگرفته است، یکی از موانع جدی در این شرکت واردات بی رویه ماشین آلات عمرانی و معدنی است؛ حجم واردات ماشین آلات علی رغم تنگنا‌های ارزی از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان سال جاری ۴۸۰ میلیون دلار بوده است. از وزارت صمت انتظار داریم برای جلوگیری از واردات اقدام جدی بعمل آورد.

کریمی با اشاره به پرونده اختلاف گسترده اهالی ۷۰ روستا در شهرستان‌های اراک، خنداب و شازند با سازمان اوقاف کشور، مطرح کرد: از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم با عنایت ویژه و دستور قاطع خود پرونده اختلاف گسترده ده‌ها هزار نفر از اهالی ۷۰ روستا در شهرستان‌های اراک، خنداب و شازند با سازمان اوقاف کشور از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب در رابطه با موقوفه اهدایی ورثه "مرحوم حاج محسن عراقی" که باعث بدبینی مردم نسبت به سنت حسنه وقف و تضییع حقوق قانونی روستاییان و احضار مکرر آن‌ها به مراجع انتظامی و قضایی شده است؛ صد‌ها پرونده قضایی در محاکم قضایی در رابطه با اختلاف فوق الذکر، نتیجه نرسیده است را تعیین تکلیف کنند.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مجلس تاکید کرد:از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم در خصوص حمایت از تولید داخلی، شرکت‌های بزرگ مستقر در اراک به ویژه آذرآب، ماشین سازی و واگن سازی پارس که هرکدام افتخار بزرگی برای صنعت کشور هستند، را حمایت کند.


/ایلنا

برچسب ها: مازوت ، نیروگاه ، اراک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: