bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۹
عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: قبل از اینکه به پوشش بالای ۸۰ درصد واکسیناسیون در کشور هم برسیم، سیاست‌های محدود کردن واکسن نزده‌ها می‌توانست اجرا شود، البته در ماه‌های قبل با این سیاست‌ها مخالف بودم، چون جمعیت جوان را به میزان قابل توجهی، واکسینه نکرده بودیم.

به گزارش بازارنیوز، مسعود یونسیان، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: «در حال حاضر حدود ۸۷ درصد از جمعیت هدف، دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و واکسن نیز به مقدار کافی برای ۱۳ درصد باقی مانده وجود دارد که البته این افراد ممکن است تمایلی به تزریق واکسن نداشته باشند. در این شرایط باید بهره‌مندی از خدمات عمومی منوط به رعایت اصول بهداشتی و واکسیناسیون باشد.»

وی افزود: بهره‌مندی از خدمات با شرط رعایت اصول بهداشتی و واکسیناسیون، به معنی اجباری بودن آن نیست بلکه یک فرد می‌تواند واکسن تزریق نکند، اما باید در منزل خود بماند و با حضور در وسایل حمل و نقل عمومی و اماکنی مانند رستوران، سلامت جامعه را به مخاطره نیاندازد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: اُمیکرون از نظر تعداد جهش‌های رخ داده در ویروس، نگران کننده بوده و هنوز در مورد اینکه اثرات آن بر روی ابتلا، بستری و کشندگی و پاسخ به واکسن چه میزان است، اطلاعات دقیقی نداریم، اما گزارشات اولیه آفریقای جنوبی نشان داده که بخش عمده بستری شدگان با ویروس اُمیکرون، واکسینه نشده بودند.»

او افزود: برداشت فعلی ما این است که واکسن‌های کرونا در مورد واریانت اُمیکرون نیز اثربخشی دارند، اما مقدار دقیق اثربخشی، به گذشت زمان نیاز دارد. شعار ما از اینکه چند درصد جامعه باید واکسن تزریق کنند تا سایر افراد جامعه، درگیر نشوند به این تغییر پیدا کرده که چه افرادی باید واکسن تزریق کنند تا خودشان درگیر نشوند.

یونسیان گفت: افرادی که برای سلامتی خودشان، خانواده، اطرافیان و جامعه، ارزش و احترام قائل هستند، انتظار می‌رود که در اولین فرصت، هر واکسنی که در کشور وجود دارد را تزریق کنند. بار‌ها گفته‌ایم و نمی‌دانیم که چگونه تقاضا کنیم که اگر سلامتی برایتان مهم است، واکسن تزریق کنید.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: ورود ویروس جهش یافته اُمیکرون به ایران، اجتناب ناپذیر است و در کشور‌های بسیار پیشرفته‌تر از ما از نظر بهداشتی و پیشگیری نیز نتوانسته‌اند جلوی انتقال این ویروس به کشورشان را بگیرند. تنها راهی که می‌توانیم در حال حاضر سلامت خود و اطرافیان‌مان را تضمین کنیم، این است که بیش از این فریب شایعات گروه‌های ضد واکسن را نخوریم و به واقعیت‌ها توجه کنیم.


/وبدا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: