bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
مصطفی غالب، رئیس کل بانک مرکزی عراق روز سه شنبه بیان کرد که ذخایر ارزی این کشور به ۶۴ میلیارد دلار رسیده است که بعد از کاهش ارزش پول ملی، در حدود یک سال گذشته، حدود ۱۶ میلیارد دلار افزایش داشته است.

گروه بین الملل بازارنیوز:مهناز میرزاده؛ مصطفی غالب، رئیس کل بانک مرکزی عراق روز سه شنبه بیان کرد که ذخایر ارزی این کشور به ۶۴ میلیارد دلار رسیده است که بعد از کاهش ارزش پول ملی، در حدود یک سال گذشته، حدود ۱۶ میلیارد دلار افزایش داشته است.

 

نمودار (1) نشان­دهنده وضعیت ذخایر ارزی و طلای عراق در طول سال­های 2000 تا 2020 بر اساس اطلاعات صندوق بین­المللی پول است. همانطور که ملاحظه می­گردد با شیوع ویروس کرون در سال 2019 در گسترده جهانی شاهد کاهش ذخایر این کشور بوده ایم. به گونه ای که در پایان سال 2020 به 65.3 میلیارد دلار رسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی عراق خبر داد: افزایش ذخایر ارزی عراق به 64 میلیارد دلار/ بدهی 5 میلیارد دلاری عراق به ایران

نمودار (1): وضعیت ذخایر ارزی و طلای عراق (میلیارد دلار)

منبع: صندوق بین­المللی پول

به گزارش رویترز، رئیس بانک مرکزی عراق در ادامه با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی عراق به افزایش این ذخایر کمک کرده است و عملکرد اقتصاد عراق نسبت به زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، زمانی که قیمت نفت کاهش یافت، بسیار بهبود یافته است.                   

رئیس بانک مرکزی عراق با اشاره به اینکه بغداد در آن زمان در حال مذاکره اولیه با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام احتمالی بود، گفت: عراق با افزایش قیمت نفت دیگر نیازی به این وام ندارد.

وی با بیان اینکه عراق حدود 5 میلیارد دلار به ازای واردات انرژی به ایران بدهکار است.

خاطرنشان کرد: در بودجه سال جدید قیمت نفت نزدیک به 45 دلار در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: بانک مرکزی ، عراق ، پول ملی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: