bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با معاون نخست‌وزیر حکومت موقت طالبان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بازارنیوز، عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر حکومت موقت طالبان و مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز در دیداری روند اجرای مصوبات اقتصادی سفر نماینده ویژه دولت ایران در امور افغانستان به کابل را بررسی کردند.

سید حسن مرتضوی، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، محور اصلی این دیدار را پیگیری مصوبات اقتصادی سفر کاظمی قمی، نماینده ویژه دولت ایران در امور افغانستان به کابل اعلام کرد و افزود: این مصوبات مراحل اجرایی را طی می‌کند و در آینده نزدیک دو ملت ایران و افغانستان ثمره‌های آن را خواهند دید.

مرتضوی اضافه کرد: در این دیدار بر ادامه همکاری‌ها و کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان در آستانه فصل زمستان تاکید شد.

معاون نخست‌وزیر حکومت موقت طالبان نیز در این دیدار با برشمردن برخی مشکلات اقتصادی مردم افغانستان گفت: آمریکایی‌ها در حالی که مشکلات اقتصادی مردم را می‌بینند، اما همچنان بر ادامه فشار‌های اقتصادی بر ملت افغانستان پافشاری می‌کنند و دارایی‌های این ملت را که بلوکه کرده اند آزاد نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: اکنون در بیش از نیمی از افغانستان دختران در تمام سطوح تحصیلی به مدرسه می‌روند و در آینده نزدیک این موضوع برای تمام ولایات حل خواهد شد.

معاون نخست‌وزیر طالبان در مورد تشکیل حکومت فراگیر نیز تاکید کرد که تلاش‌ها برای تشکیل حکومتی فراگیر و متخصص ادامه دارد و در آینده نزدیک اخباری در این زمینه منتشر خواهد شد.

/yjc

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: