«درویشیان» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛

مبارزه با کالای قاچاق، دستور کار جدی دولت سیزدهم+ فیلم

رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور با اشاره به عملکرد دستگاه‌های دخیل در امر مبارزه با کالای قاچاق، گفت:مقابله جدی با این مسئله از جمله اقدامات موثری است که دولت سیزدهم از همان روز‌های نخست آغاز به کار خود، به شکل کاملاٌ جدی آن را در دستورکار خود قرار داده است.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

متقاضیان خودرو‌های سامانه یکپارچه بخوانند

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو ضمن تاکید بر پاسخگو بودن خودروسازان در قبال تعویق زمان تحویل برخی خودرو‌ها، مسدودی پیامک‌های تبلیغاتی متقاضیان را به عنوان علت تاخیر در ارسال پیامک‌های فراخوان به آنها معرفی کرد.
خصوصی‌سازی مدیریت خودروسازان در اولویت دولت+ فیلم
«خاندوزی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛

خصوصی‌سازی مدیریت خودروسازان در اولویت دولت+ فیلم

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آخرین وضعیت واگذاری خودروسازان گفت: برنامه دولت این است که ابتدا مدیریت آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده و بعد از آن اقدام به انتقال مالکیت سهام خودروسازان به این بخش کند.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

چالش ادامه‌دار با فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی/ شورای رقابت مدرک می‌خواهد!

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران ضمن انتقاد از رویه ضد رقابتی برخی از مراکز فروش لوازم خانگی گفت: در حال حاضر به خاطر این موضوع برخی از کسبه در حال از دست دادن جایگاه خود در بازار هستند و شورای رقابت برای اثبات آن، مدارک بیشتری می‌خواهد.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

تولید فولاد، ۲ برابر بیش از نیاز داخل/ صادرات فولاد از سند چشم انداز ۱۴۰۴ عقب است

دبیر انجمن فولاد ایران با اشاره به آمار‌های تولید و صادرات فولاد به تشریح آخرین وضعیت تولید این کالا، تحقق صادرات فولاد متناسب با سند چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین موانع صادراتی پیش روی این محصول پرداخت.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

بازار داغ قاچاق معکوس تایر در شهر‌های مرزی

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر با انتقاد از قیمت پایین تایر ایرانی گفت: این موضوع، تقاضا برای آن‌ها را در شهر‌های مرزی کشور بیشتر کرده که در چنین وضعیتی و با توجه به بازار داغ فروش کد ملی، ما شاهد قاچاق معکوس لاستیک از کشور هستیم.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

عزم جدی فراجا برای مقابله با قاچاق کالا

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به عزم جدی پلیس در مبارزه با کالای قاچاق، گفت: پلیس امنیت اقتصادی فراجا به طور جد پایکار مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه است.
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛

کاهش صادرات خرما در سال 1402 +نمودار

با توجه به عملکرد ده ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ (صادرات ۲۵۸.۵ هزار تن به ارزش ۲۳۱ میلیون دلار) انتظار می‌رود تا پایان سال میزان و ارزش صادرات خرما نسبت به سال گذشته به ترتیب با کاهش ۱۵ و ۱۲ درصد همراه باشد.
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛

احیای واحد‌های غیر فعال و نیمه فعال فعلی ۱۳ سال زمان می‌خواهد/ موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟

آخرین آمار‌ها حاکی از آن است که وضعیت تولید و صنعت در کشور خوب نیست و بر اساس نظرسنجی طرح پایش ملی محیط کسب و کار از حدود ۳۰۰۰ بنگاه اقتصادی، میانگین ظرفیت تولید واقعی حدود ۴۰ درصد برآورد شده است. به این آمار وضعیت بنگاه‌های تولیدی راکد را باید اضافه نمود.
یک مقام مسئول در گفتگو با مطرح کرد؛

۱۴۰۳، سال رونق تجارت تهران و ریاض/ چرا صادرات عربستان به ایران هنوز صفر است؟

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به مهیا نبودن برخی زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت بین تهران و ریاض، این مسئله را به عنوان عاملی موثر در صادرات صفر عربستان به ایران اعلام کرد.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

رد ادعای روزنامه دولت توسط یک مقام وزارت صمت!

مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت ضمن رد ادعای ابهامات موجود در گارانتی خودرو‌های وارداتی گفت: طبق تبصره ماده ۴ آیین نامه، مجوز ثبت سفارش برای واردات یک نوع اتومبیل زمانی صادر می‌شود که مسائل مربوط به تاییده تامین قطعات یدکی و یا ارائه خدمات پس از فروش آن احصا شده باشد.
تجارت خارجی بخش کشاورزی و غذای کشور در ده ماه نخست سال ۱۴۰۲
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛

تجارت خارجی بخش کشاورزی و غذای کشور در ده ماه نخست سال ۱۴۰۲

در ده ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ میزان صادرات کالا‌های کشاورزی و غذایی کشور از لحاظ وزن در حدود ۶.۶ میلیون تن و از لحاظ ارزش حدود ۴.۸ میلیارد دلار بوده است.
پدیده جدید در اقتصاد ایران؛

خرید قسطی لوازم خانگی، جایگزین وام بانک‌ها

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: اکثر خرید‌های قسطی واقعی نیست و به دلیل عدم امکان دریافت وام از بانک‌ها، مصرف‌کنندگان سعی می‌کنند که با اینگونه خرید و فروش نقدی آن در بازار، مبلغی که مد نظر هست را برآورده سازند.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

تکذیب فروش لیزینگی خودرو‌های وارداتی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن تکذیب فروش لیزینگی خودرو‌های وارداتی، گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت تعداد این اتومبیل‌ها امکان فروش لیزینگی آن‌ها وجود ندارد. مطمئناً از میان ۸۵ میلیون ایرانی، هستند افرادی که بخواهند این نوع خودرو‌ها را با قیمتی بالاتر از بهای واقعی آن‌ها خریداری کنند.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

مبل ایرانی در خانه آمریکایی/ قیمت یک دست مبلمان معمولی ۳۰ میلیون تومان است

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان به تشریح آخرین وضعیت صنعت و بازار داخلی مبلمان کشور، میانگین قیمت این کالا و مقاصد صادراتی آن پرداخت.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

۵۰۰ هزار خودرو و موتور سیکلت فرسوده اسقاط می‌شود

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو ضمن انتقاد از تاخیر ۹ ماهه دولت در ابلاغ آیین نامه اسقاط خودرو‌های از کار افتاده، گفت: در صورت ابلاغ هر چه زودتر این آیین‌نامه، پیش‌بینی می‌شود که برای سال ۱۴۰۳، ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط خواهد شد.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

تشدید برخورد با برند‌های محرز پوشاک قاچاق در پاساژها/ فروشگاه‌های مجازی همچنان رها هستند

دبیر اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک به تشریح آخرین وضعیت مقابله با پوشاک قاچاق در سطح عرضه پرداخت.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛

سیاح: منع قانونی برای گزینه «عجله دارم» وجود ندارد

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد ضمن رد ادعای اخیر سخنگوی سازمان تعزیرات درباره گزینه عجله‌دارم تاکسی‌های اینترنتی گفت: بر اساس قانون، این کسب و کار‌ها منعی برای استفاده از آن گزینه ندارند.
اختصاصی|

گفتگوی کامل یزدی‌زاده و غلامی در خصوص «چالش‌های پدیده قاچاق در ایران» +فیلم

دو کارشناس اقتصادی در بازارنیوز به بررسی چالش‌های پدیده قاچاق در ایران پرداختند.
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛

مکاتبه تولیدکنندگان با دولت برای مقابله جدی با قاچاق/ بعد از پوشاک نوبت به لوازم خانگی رسید + سند

در پی ماه‌ها انتقاد برخی اصناف برای مقابله جدی با کالای قاچاق در سطح عرضه، تعدادی از انجمن‌های فعال در حوزه لوازم خانگی و محصولات صوتی و تصویری در نامه‌ای خطاب به رئیس این ستاد خواستار برخوردی قاطع با پدیده قاچاق در این بخش شدند.
  • صفحه    از ۱۳۷