در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو با اشاره رکود این بازار در شب عید و وقفه 10 روزه در خرید و فروش، از احتمال افزایش قیمت در اردیبهشت سال آینده خبر داد.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر انجمن خودروسازان ضمن اشاره به کاهش تولید خودروهای سواری ایرانخودرو و سایپا در ۱۱ ماهه امسال، تاخیر در تخصیص ارز، افزایش بدهی آنها به قطعهسازان و دیگر موارد را به عنوان علل این کاهش تولید برشمرد.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به گذشت ۲ سال از زمان دستور رئیس جمهور برای تولید حداقل یک خودرو اقتصادی، این طرح را به عنوان پروژه شکست خورده وزارت صمت تلقی کرد.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس صنعت خودرو افزایش تولید خودرو در طول دو سال گذشته را یک امر مثبت تلقی کرد و گفت: این اتفاق خوب است، اما علیرغم تحقق چنین موضوعی خودروسازان هنوز نتوانستهاند که تولید محصولات را به اندازه ظرفیت واقعی خود در سالهای گذشته برسانند.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو ضمن تاکید بر پاسخگو بودن خودروسازان در قبال تعویق زمان تحویل برخی خودروها، مسدودی پیامکهای تبلیغاتی متقاضیان را به عنوان علت تاخیر در ارسال پیامکهای فراخوان به آنها معرفی کرد.
«خاندوزی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آخرین وضعیت واگذاری خودروسازان گفت: برنامه دولت این است که ابتدا مدیریت آنها را به بخش خصوصی واگذار کرده و بعد از آن اقدام به انتقال مالکیت سهام خودروسازان به این بخش کند.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت ضمن رد ادعای ابهامات موجود در گارانتی خودروهای وارداتی گفت: طبق تبصره ماده ۴ آیین نامه، مجوز ثبت سفارش برای واردات یک نوع اتومبیل زمانی صادر میشود که مسائل مربوط به تاییده تامین قطعات یدکی و یا ارائه خدمات پس از فروش آن احصا شده باشد.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن تکذیب فروش لیزینگی خودروهای وارداتی، گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت تعداد این اتومبیلها امکان فروش لیزینگی آنها وجود ندارد. مطمئناً از میان ۸۵ میلیون ایرانی، هستند افرادی که بخواهند این نوع خودروها را با قیمتی بالاتر از بهای واقعی آنها خریداری کنند.
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو ضمن انتقاد از تاخیر ۹ ماهه دولت در ابلاغ آیین نامه اسقاط خودروهای از کار افتاده، گفت: در صورت ابلاغ هر چه زودتر این آییننامه، پیشبینی میشود که برای سال ۱۴۰۳، ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط خواهد شد.
«کاکایی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به نامهنگاری وزارت صمت با بانک مرکزی برای تامین نقدینگی خودروسازان، گفت:وضعیت مالی آنها به حدی وخیم شده که درخواست ۱۵ همتی وزیر صمت از بانک مرکزی را میتوان انتخاب بین بد و بدتر توصیف کرد، چرا که علیرغم دریافت این مقدار نقدینگی، میزان بدهی آنها افزایش خواهد یافت.