bazarnews

کد خبر: ۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی: با ایجاد گلوگاه های مختلف در بخش واردات فقط موجب افزایش تخلف بیشتری خواهیم شد.
غلامحسین کریمی خراسانی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: اغلب نمایندگی های موبایل که در ایران فعال هستند و به صورت رسمی و غیر رسمی در ایران حضور دارند اکثر آنها به صورت غیر مستقیم نمایندگی دارند.

وی افزود: اما مستقیم نبودن این نمایندگی به معنای غیر قانونی بودن آنها نیست اگر شرکت ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مجوز و تاییدیه گرفته و ثبت سفارش در سامانه صنعت معدن تجارت و گمرگ انجام داده باشند هیچ کس نمی تواند گوشی های موجود در فروشگاه های آنها را جمع آوری کند.

کریمی اظهار داشت: همه گوشی ها دارای کدی 12 تا 16 رقمی به نام IMEI هستند که شناسنامه آن کالاها به شمار می رود و در تمام دنیا نیز این کد و شناسه شناخته شده است.

رشد تخلف با ایجاد گلوگاه های مختلف در واردات

وی عنوان کرد: با اجرای طرح ریجستری گوشی کاملا موافق هستم؛ زیرا با یک ساماندهی منظم می توانیم کالاهای قاچاق را از سایر کالاها تفکیک کنیم که با این روش میزان واردات موبایل به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

کریمی تاکید کرد: با افزودن گلوگاه های مختلف در بخش واردات فقط میزان تخلفات را افزایش می دهیم که جهت مقابله با آن باید برنامه های تاثیرگذارتری را اجرایی کنیم؛ مثلا کاهش تعرفه 60 درصدی واردات گوشی و اعمال تعرفه 6 درصدی به جای آن یکی از روش های موفق در جلوگیری از قاچاق گوشی همراه بود؛ زیرا با این تعرفه پایین قاچاق موبایل برای سودجویان دیگر معنا نداشت.

وی در خصوص راهکارهای جلوگیری از واردات قاچاق تصریح کرد: باید به مردم اطلاع رسانی شود تا بخاطر 9 درصد ارزان تر سراغ خرید موبایل قاچاق نروند.
  

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: