bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
«برادران» پاسخ داد:
معاون وزیر صمت درباره آخرین تصمیات صورت گرفته برای افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: بیش از یک سال است که در این حوزه تغییر قیمتی نداشته‌ایم؛ لذا اصلاح قیمت لوازم خانگی حق فعالان این صنف است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد مهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون درخواست تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی برای افزایش قیمت محصولات اظهار کرد: مطالبه تولیدکننده این بخش امری معقول است، زیرا بیش از یک سال است که در این حوزه تغییر قیمتی نداشته‌ایم؛ لذا اصلاح قیمت لوازم خانگی حق فعالان این صنف است.

قیمت لوازم خانگی افزایش می‌یابد
معاون صنایع عمومی وزارت صمت در پاسخ به این سوال که تغییر قیمت لوازم خانگی تا چه زمانی نهایی می‌شود، گفت: این موضوع در حال طی شدن مراحل خود قرار دارد؛ مضاف بر این موضوع، به دلیل افزایش تولید و همچنین مقدار ارز‌های تخصیص داده شده به فعالان این بخش، حوزه لوازم خانگی کشور در شرایط رقابتی قرار گرفته است. اکنون واحد‌های تولیدی وجود دارد که برخی محصولات خود را ۲۰ درصد زیر قیمت عرضه می‌کنند


وی خاطرنشان کرد: ما باید از قیمت‌گذاری دستوری فاصله بگیریم. زیرا در بازار رقابتی مانند لوازم خانگی قیمت‌گذاری کالا خیلی موضوعیت ندارد. اکنون لازم است که خود انجمن‌ها قیمت محصولات خود را تعیین کنند، البته این موضوع تا حدی امکان دارد که موجب بروز انحصار در بازار لوازم خانگی نشود. البته در این بخش، چون تعدد رقابت وجود دارد، این موضوع محقق نمی‌شود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: