bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین و همچنین عضو هیئت نمایندگان تهران با اشاره به گفته‌های اقتصادی قالیباف و کارشناسان اقتصادی همراه با او، اظهار نظر متفاوتی پیرامون این موضوع داشتند. رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است که مشاوران اقتصادی قالیباف ایده کلانی ندارند و عضو هیئت نمایندگان تهران می‌گوید وعده قالیباف برای کوچک‌سازی دولت یک وعده مهم است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ پس از پزشکیان، «محمد باقر قالیباف» دومین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری است به همراه مشاوران اقتصادی خود یعنی «امیر سیاح» رئیس فعلی مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار و همچنین «مجید شاکری» به بیان نظرات اقتصادی خود در برنامه میزگرد اقتصادی حضور پیدا کرد.

از جوان‌گرایی تا کوچک‌سازی دولت/اعضای اتاق بازرگانی درمورد نظرات قالیباف و مشاورانش چه می‌گویند؟
«مجید رضا حریری» رئیس اتاق مشترک ایران و چین در گفتگو با بازارنیوز پیرامون گفته‌های اقتصادی قالیباف و همچنین مشاوران همراه با او در این میزگرد اظهار کرد: در آن برنامه قالیباف سعی کرد در مقایسه با اظهارات اقتصادی پزشکیان نکات بیشتری به ویژه در حوزه حکمرانی اقتصادی را مطرح کند. حال آنکه زمینه برای تحقق این موارد تا چه حد امکان دارد، در نوع خود جای بحث دارد.


رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین افزود: در مقابل اقتصاددان همراه با پزشکیان که میانگین سنی بالایی دارند، قالیباف سعی کرد مشاوران اقتصادی جوان استفاده کند. او تلاش کرد با این اقدام بخشی از نظرات خود پیرامون جوان‌گرایی را نشان دهد.


وی تاکید کرد: مضاف بر جوان بودن مشاوران اقتصادی قالیباف، این دو نفر ایده اقتصادی کلی و یا نگاه همه‌جانبه‌ای به اقتصاد ایران نداشتند. به عبارتی دیگر شاکری در این میزگرد همچون قبل بحث و دغدغه خود را معطوف به نظام بانکی و همچنین سیستم پولی و مالی کشور کرده بود. در کنار او سیاح هم در این برنامه درگیری ذهنی، فکری و عملی خود درباره کسب و کار‌ها را بیان کرد.


حریری در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح نظام بانکی، بهبود وضعیت کسب و کار‌ها و همچنین بورس همگی اجزای یک بسته اقتصادی هستند که در ابتدای امر نیاز دارد که مشخص شود که سیاست گذاری برای آن‌ها بر اساس چه مدلی اتخاذ خواهد شد.


کوچک‌سازی دولت، وعده مهم قالیباف برای اقتصاد ایران


«مهراد عباد» عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران هم در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مشاوران اقتصادی قالیباف، گفت: در آن میزگرد بیشتر توجه‌ها معطوف به صحبت‌های سیاح شد که البته بسیاری از افراد و رسانه‌ها هم نسبت به این اظهارنظر واکنش‌هایی را از خود نشان دادند.


این عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران افزود: پایه لازم برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اهمیت بخشیدن به کسب و کار‌ها و بخش خصوصی است. متاسفانه در طول سال‌های اخیر اخذ مجوز از نهاد‌های ذی‌ربط یکی از مهمترین دغده‌های کسب و کار‌ها بوده که امیدواریم در دولت جدید این موضوع بیشتر از قبل تسهیل شود.


عباد همچنین با اشاره به گفته‌های قالیباف برای کوچک سازی دولت هم گفت: امیدوارم که این موضوع به صورت حقیقی انجام شود، زیرا در آستانه انتخابات نامزد‌ها وعده‌هایی را بیان می‌کنند که بعد‌ها آن را فراموش کرده و سپس همان سیاست‌های اقتصادی قبل مبنی بر دخالت دولت را ادامه می‌دهند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: