bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
«بازیان» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور با اشاره به تخصیص سهام عدالت در طول سال‌های اخیر، پیرامون اجرای مجدد آن برای متولدین سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و همچنین سال جاری گفت:در حال حاضر قرار نیست که جاماندگان سال‌های قبل و یا افراد جدیدی را برای اعطای سهام عدالت در نظر بگیریم.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «ابراهیم بازیان» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور درباره آخرین وضعیت سهام عدالت متولدین سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و همچنین احتمال افزوده شدن متولدین سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در حال حاضر قرار نیست که جاماندگان سال‌های قبل و یا افراد جدیدی را برای اعطای سهام عدالت در نظر بگیریم. دولت باید این امکان را از محل دارایی خود عملیاتی کند. اگر دارایی در این زمینه وجود باشد، بر اساس قوانین بودجه سالانه کشور، اعطای سهام عدالت به افراد پیگیری و اجرا خواهد شد.

تشریح آخرین وضعیت سهام عدالت متولدین سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲+ فیلم
سرپرست سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته یعنی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، این موضوع به طور مرتب در قوانین بودجه‌ای کشور منعکس می‌شد، اما با این حال یک پرتفوی مناسب و یا سبد سرمایه دارایی جامع که بتوان جاماندگان را تحت پوشش قرار دهیم وجود ندارد، به همین خاطر این موضوع اکنون در دستور کار ما نیست.


وی خاطرنشان کرد: اساس شکل گیری این سیاست به نوعی مشارکت دادن مردم در اقتصاد بود. در حال حاضر پروژه سهام عدالت بزرگ‌ترین طرح مردمی سازی اقتصاد ایران محسوب می‌شود که تاکنون شامل حال بیش از ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور شده است. هر ساله تقسیم سود این سهام با برگزاری مجامع شرکت‌های موضوع این پروژه صورت می‌پذیرد.

گفتنی است؛ بر اساس ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، مبلغ ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا سقف سالانه ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. لازم به ذکر است که اجرای این قانون  به صورت آزمایشی به مدت هفت سال خواهد بود.

 



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: