bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
خوب است بدانید پس انداز طلای آب شده یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران است که در دوره حاضر، افراد زیادی به‌دلیل نقدشوندگی خوب، حفظ ارزش پول، سودآوری و نداشتن اجرت و مالیات روی آن حساب باز می‌کنند.

 

عکس طلای آب شده

خوب است بدانید پس انداز طلای آب شده یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران است که در دوره حاضر، افراد زیادی به‌دلیل نقدشوندگی خوب، حفظ ارزش پول، سودآوری و نداشتن اجرت و مالیات روی آن حساب باز می‌کنند.

طلای آب‌شده در حقیقت همان طلایی است که از ذوب‌کردن زیورآلات قدیمی، کهنه و دست‌دوم حاصل می‌شود. طلاسازان می‌توانند از آن برای ساخت زیورآلات جدیدتر و دیگر مصنوعات استفاده کنند. در واقع این منفعتی است که به سرمایه‌گذاران هم تعلق می‌گیرد؛ چون می‌توانند براساس سلیقه و سفارش خود، زیورآلاتی را دریافت کنند که همتای آن در بازار وجود ندارد.

طلای آب شده چیست ؟

وقتی از اهمیت پس انداز طلای آب شده با برخی افراد صحبت می‌کنیم، تعجب می‌کنند و سوالاتی در مورد چیستی‌بودن این محصول در ذهن‌شان شکل می‌گیرد. طلایی که به‌صورت دستی از ذوب‌کردن جواهرات قدیمی با عیارهای مختلف (معمولا عیار 18) به‌دست می‌آید، همان طلای آب‌شده است.

طلای آب‌شده به‌عنوان ماده اولیه ساخت طلای زینتی بین کارگاه‌ها، مغازه‌های طلافروشی و بنکداران جابه‌جا می‌شود. اما ازآنجایی‌که اجرت و مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد، خیلی‌ها به آن به دید یک سرمایه‌گذاری سودمند می‌نگرند.

با این تعاریف، سرمایه‌گذاری روی طلای آب‌شده نسبت به سایر شکل‌های طلا (زینتی، دست‌دوم، شمش و سکه) بازدهی بیشتر و همچنین دغدغه کمتری خواهد داشت. با این روش، هم به سود مالی خوبی می‌رسید و هم می‌توانید شکلی از زیورآلات را که هیچ‌گاه موفق به یافتن آن در بازار نشده‌اید، سفارش دهید تا برایتان بسازند.

طلای آب شده از کجا بخریم؟

روش خرید طلای آب شده

با ترویج سرمایه‌گذاری در طلای آب‌شده، روش‌های متعددی جهت تبادل این گوهر ارزشمند به وجود آمده است. شما مسلما عبارت‌هایی به نام معاملات نقدی، معاملات کاغذی که شامل فردایی، شنبه‌ای و امروزی می‌شوند شنیده‌اید. چقدر راجع‌به آن‌ها اطلاعات دارید؟

فارغ از روش‌های فوق، بگویید آیا می‌دانستید خرید و فروش طلا در بستر آنلاین هم ممکن است؟ امروز به لطف تکنولوژی‌ها امکان انجام معاملات طلای آب‌شده در بستر مجازی فراهم شد تا اشخاص بتوانند بدون معطلی و در هر زمانی که نیاز باشد، از پس انداز طلای آب شده به‌صورت نقدی بهره‌مند شوند.

یکی از مزایای خرید آنلاین، این است که شما از کارمزد کمتری در مقایسه با خرید نقدی طلا در بازار بهره‌مند می‌شوید. همچنین این روش، قابلیت دسترسی سریع‌تر و آسان‌تری را به بازار طلا برای مقایسه قیمت‌ها فراهم کرده است. درضمن شما می‌توانید از تغییرات قیمت طلا بهره‌برداری کنید و درصورت لزوم پس‌انداز خود را با نرخ بالاتری بفروشید.

برای اطمینان از اعتبار سامانه خرید و فروش طلای آب‌شده، دقت کنید که قانونی‌بودن فعالیت آن‌ها منوط به اخذ 3 مجوز مهم شامل اتحادیه طلافروشان (سامانه ایرانیان اصناف)، سایت نماد اعتماد الکترونیکی و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی است. حالا که پلتفر‌م‌های آنلاین متعددی راه‌اندازی شده‌اند و به مشتریان این اجازه را می‌دهند تا به طلا و سکه دسترسی داشته باشند، حتما در صفحه اصلی سایت آن‌ها نماد این مجوزها را جست‌وجو کنید.

ری گیری و شماره انگ طلای آب شده

به‌نظر شما در پس انداز طلای آب شده، انگ طلا و ری‌گیری چه معنا و کاربردی دارد؟ خرید و فروش طلای آب‌شده که عیار آن مشخص نشده باشد، گاهی اوقات مشکل‌آفرین است و موجب ضرر و زیان هنگفت می‌شود. به همین دلیل بهتر است طلای آب‌شده انگ‌زده باشد تا معامله روی آن با اطمینان بیشتری صورت بگیرد.

به کمک انگ طلا، می‌توان ارزش واقعی محصول را سنجید. همان‌طور که می‌دانید هرچقدر عیار طلا بالاتر باشد، یعنی خلوص بیشتری دارد و نرخ بیشتری هم به آن تعلق می‌گیرد. در گذشته تعیین عیار طلا با استفاده از سنگ محک انجام می‌شد؛ اما این روش دقت کافی نداشت. امروز طلای آب‌شده به آزمایشگاه‌های معتبری فرستاده می‌شود که تحت‌نظر اتحادیه طلا و جواهرات هستند.

به فرایند عیارسنجی و انگ‌زدن طلا، ری‌گیری می‌گویند. فرایند ری‌گیری در مراکز به‌خصوص آن، هزینه‌های متنوعی را شامل می‌شود که بسته به وزن طلا متغیر هستند. تعرفه و کارمزد این فرایند نیز به‌طور سالیانه توسط اتحادیه طلا و جواهر تعیین خواهد شد.

توجه کنید که این مراکز درصورتی ری‌گیری را انجام می‌دهند که کلیه مراحل ذوب و عیارسنجی توسط خودشان انجام شده باشد. اگر طلا در کارگاه ذوب شده باشد، به‌علت کمبود امکانات و عدم معیاربودن کارگاه‌ها فقط عیار طلا را مشخص می‌کنند اما روی آن انگ نمی‌زنند

طلای آب شده بهترین روش سرمایه گذاری در سال 1403

بهترین روش سرمایه گذاری طلای آب شده

چرا پس انداز طلای آب شده یک روش محبوب برای سرمایه‌گذاری در سال 1403 شناخته شد؟ این سوال از سمت کاربران زیادی مطرح است. در این سرمایه‌گذاری، نه ضریب حباب سکه مشاهده می‌شود، نه ریسک و ترس فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال و بورس وجود دارد و نه همچنین زحمت خرید خانه و خودرو. با همه اینها بازدهی مطلوب‌تری هم برای افراد دارد.

هیچ باورتان می‌شد که یک روز بتوانید با هر مقداری پولی که در کارت بانکی‌تان دارید، حتی مبلغ 100هزار تومان یک سرمایه‌گذاری کلان کنید؟ آن هم روی طلا؟ مزیت پس ‌انداز طلای آب‌ شده هم دقیقا همین است. افراد با هر سطح از توانایی مالی وارد معامله می‌شوند و در نهایت با دستی پر و خاطری رضایت‌بخش خارج می‌شوند.

با توجه به نوسانات قیمت طلا در عصر حاضر، طرفداران سرمایه‌گذاری روی این فلز گران‌بها افزایش پیدا کرده است. اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان ورود به این بازار هستید، قبل‌از هرگونه اقدام، دانش و دقت خود را در این زمینه افزایش دهید. در غیر این صورت احتمال نرسیدن به سود مناسب یا ازدست‌دادن کل سرمایه برای شما وجود خواهد داشت. پس نیاز است که با اطلاعات اولیه کافی در معامله حاضر شوید.برای مطالعه بیشتردر مورد نکات کلیدی قبل ازخرید طلای آب شده بهتراست به مطلب منتشر شده در afkarnews مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

تغییرات قیمت طلا و تاثیرات آن بر شرایط اقتصادی کشور، افراد زیادی را به پس انداز طلای آب شده ترغیب کرد. اشخاصی که به‌تازگی قصد سرمایه‌گذاری روی طلا را دارند و ازطرفی به‌قدر کافی با کسب سود از این‌طریق آشنا نیستند، می‌پرسند چرا باید روی طلای آب‌شده سرمایه‌گذاری کنند؟ شاید با این روش نتوان به استفاده زینتی از طلا دست یافت اما قطعا می‌توان سود زیادی کسب کرد.

علاوه‌بر اینکه در خرید طلای آب‌شده نیازی به پرداخت اجرت و مالیات نیست، همه اقشار از طبقه‌های مرفه، معمولی و پایین با هر سطحی از توانایی مالی می‌توانند وارد معامله شوند و سودآوری کنند. البته اگر اطلاعات و علم کافی داشته باشند، می‌توانند به منفعت این راه دست یابند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: