bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار پیرامون ترمیم دستمزد ۱۴۰۲ کارگران گفت: نمایندگان جامعه کارگری درخواست این موضوع را به دولت داده‌اند، اما با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این امر در دستور جلسه فردا شورای عالی کار قرار می‌گیرد یا خیر.

ترمیم حقوق جامعه کارگری در هاله‌ای از ابهام/ کارگران برای دستمزد بیشتر دائماً تغییر شغل می‌دهند

گروه کار و تعاون بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ پس از گذشت ۷ ماه از سال ۱۴۰۲ و در پی درخواست‌های مکرر جامعه کارگری از دولت برای ترمیم دستمزد کارگران در سال جاری، قرار است که فردا (دوشنبه ۸آبان ماه) جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت و همچنین کارگران و کارفرمایان برگزار شود.


«آیت اسدی» نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار پیرامون جلسه فردا و احتمال ترمیم حقوق کارگران در سال جاری به بازارنیوز گفت: پس از گذشت چند ماه، دولت سرانجام با درخواست جامعه کارگری برای برگزاری جلسه شورای عالی کار به منظور بررسی موضوع ترمیم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ موافقت کرد، اما با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این مسئله در دستور جلسه فردا قرار می‌گیرد یا خیر.


نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار تصریح کرد: جلسه روز دوشنبه شورای عالی کار صرفاً یک جلسه ادواری است، زیرا این دولت است می‌تواند دستور جلسه این شورا را تعیین کند. در صورت تصمیم دولت برای بررسی دستمزد کارگران، نمایندگان جامعه کارگری نکات و نقطه نظرات متعدد و مهمی در مورد این موضوع دارند.


وی در ادامه از پاسخ به سوالی درباره پیشنهادات جامعه کارگری برای ترمیم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ سر باز زد و در توضیح این امر گفت: ما پیشنهادات مختلفی داریم، اما آن‌ها صرفاً در جلسه شورای عالی کار مطرح می‌شود؛ لذا، تا زمانی که این موارد به یک نتیجه نهایی ختم نشود آن را رسانه‌ای نخواهیم کرد.


اسدی همچنین درباره وعده دولت به جامعه کارگری برای کنترل شیب تورم و نتیجه معکوس آن در معیشت آن‌ها هم متذکر شد: نمایندگان جامعه کارگری و حتی آحاد مردم به این موضوع معتقدند، اما گویا نمایندگان دولت به چنین موضوعی اعتقاد ندارد.


این عضو شورای عالی کار افزود: پیگیری‌های صورت گرفته حاکی از آن است که برخی از وزارتخانه‌ها حقوق کارکنان خود را طی یک الی دو ماه گذشته افزایش داده‌اند.


وی همچنین از تشدید جا به جایی کارگران از یک حرفه به حرفه‌ای دیگر به دلیل پایین‌بودن حقوق‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق برخی از مشاغل معیشت کارگران را به طور کامل پوشش نمی‌دهد؛ لذا با توجه به قرارداد‌های موقتی که اکنون وجود دارد، کارگران ترجیح می‌دهند که برای دریافت دستمزدی بیشتر، به واحد تولیدی دیگر و یا اینکه شغل دیگری روی بیاورند.


اسدی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، هیچ کارگری خود را وفادار به محل کار و یا شغل خود نمی‌داند، به همین خاطر هر جایی و یا در هر شغلی که به او حقوق بیشتری بدهند، در آنجا مشغول به کار می‌شود. این امر لطمات بدی به بدن تولید وارد کرده، به گونه‌ای که اکنون بعضی از کارفرمایان‌ هم نسبت به این موضوع معترض هستند.


این نماینده کارگران در شورای عالی کار همچنین اضافه کرد: تغییر شغل کارگران صرفاً به مشاغل صنعتی خلاصه نشده و در طول این مدت به دلیل پایین بودن حقوق‌ها شاهد آن بودیم که برخی از کارگران به سمت مشاغل کاذب روی آورده‌اند. جامعه کارگری انتظار دارد که دولت این قبیل مشکلات را رصد کرده و آن را حل کند، زیرا این دست موارد فقط به بدنه تولید ضربه می‌زند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: