bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
معاون وزیر پاسخ می‌دهد؛
معاون اشتغال وزیر کار از کاهش نرخ بیکاری در کشور و ایجاد ۷۸۰ هزار شغل پایدار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار در گفتگو با بازارنیوز در خصوص آخرین وضعیت اشتغال در کشور، اظهار کرد: آمار نرخ بیکاری به کمترین میزان سال‌های اخیر خود، یعنی به ۷.۶ درصد رسیده است. این میزان، با افزایش مشارکت اقتصادی همزمانی دارد.  

وی افزود: در ۲۴ استان نرخ بیکاری تک رقمی است. در این مدت کاهش نرخ بیکاری بانوان و جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال داشتیم. همچنین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان به عدد ۱۱.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

بیرانوند ادامه داد: خالص اشتغال ایجادی در سال ۱۴۰۲ به روایت مرکز آمار ایران، ۷۸۰ هزار نفر بوده است. سامانه رصد اشتغال ما در سال ۱۴۰۲ که نشان از تعهد ایجاد یک میلیون شغل دارد، شفاف با کد ملی، آدرس و نوع کسب و کار مشخص است. این سامانه نشان می‌دهد که ۸۷۰ هزار شغل تاکنون ایجاد شده که تا پایان سال به یک میلیون خواهد رسید.

معاون وزیر کار گفت: سامانه جستجوی شغل جزو اقدامات مثبت دولت بوده که تاکنون ۲۷۰ هزار فرصت شغلی توسط بخش خصوصی در این سامانه بارگذاری شده است.

وی افزود: تزریق حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت برای ایجاد اشتغال در این ۲.۵ سال انجام شده که امیدواریم تا پایان دولت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده،   بتوانیم نرخ بیکاری را به کانال ۷ تا ۸ درصد در سال برسانیم که یک رقم قابل توجه است.

بیرانوند تأکید کرد: این آماری که اعلام شد بر مبنای کد ملی است؛ یعنی شغلی که ایجاد شده و ادامه دار است. برای صحت سنجی هم ۳ مرحله نظارت می‌کنیم. آماری هم که مرکز آمار اعلام کرده، ورودی و خروجی بازار کار است که فصلی و غیرفصلی نیست.

صحبت های کامل بیرانوند را مشاهده می‌کنید:



پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: