bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی ایران ضمن انتقاد از حضور طعم‌دهنده‌های قاچاق در بازار، گفت: یکی از علل ظهور این چالش، سخت‌گیری‌های بی‌مورد و بی‌جایی است که از سوی سازمان غذا و دارو برای تولیدکنندگان این محصول اعمال می‌شود.

جهانگیری

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «پرویز جهانگیری» دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این صنعت و سهم کالا‌های قاچاق در آن اظهار کرد: متاسفانه میزان کالا‌های قاچاق این حوزه در کشور به اندازه‌ای افزایش یافته که نمی‌توان رقم دقیقی برای بیان آن اعلام کرد. در حال حاضر عمده طعم‌دهنده‌های موجود در بازار به جای واردات رسمی به شکل قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می‌شوند.


دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی ایران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تولید این نوع محصول به صورت زیرزمینی و غیرمجاز انجام می‌شود یا خیر، گفت: تولید نه، اما قاچاقچیان طعم‌دهنده ابتدا این محصول را به داخل کشور وارد کرده و سپس آن‌ها را در کارگاه‌های زیر زمینی بسته بندی و روانه بازار می‌کنند. برآوردی که اکنون وجود دارد، بیانگر آن است که تنها ۴۰ تا ۵۰ واحد تولیدی در کشور وجود دارد که مشغول به تولید طعم‌دهنده هستند.


وی مانع تراشی‌های سازمان غذا و دارو را به عنوان مهمترین عامل تشدید قاچاق طعم‌دهنده‌ها دانست و گفت: یکی از علل ظهور این چالش، سخت‌گیری‌های بی‌موردی است که از سوی این سازمان برای تولیدکنندگان طعم‌دهنده اعمال می‌شود.


عضو هیئت مدیره انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی ایران تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به بهانه حفظ سلامت مردم، تولیدکنندگان طعم‌دهنده را در شرایطی قرار داده است که راه برای ورود کالای‌های قاچاق این حوزه باز و بدون مشکل باشد.

 

جعل سیب سلامت برای اسانس‌های قاچاق


جهانگیری در ادامه از جعل نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو توسط قاچاقچیان این محصول خبر داد و گفت: متاسفانه در سطح بازار شاهد آن هستیم که این افراد، نشان سیب سلامت را برروی کالا‌هایی درج می‌کنند که قاچاق، بی‌کیفیت و ناسالم هستند.


دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی ایران تاکید کرد: سازمان غذا و دارو موظف است نسبت به این مسائل رسیدگی کاملی داشته باشند، اما نظارت‌های این سازمان در قبال موضوعات مرتبط با مواد غذایی به ویژه طعم دهنده‌ها کاملاً مقطعی و کوتاه مدت است.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی قاچاقچیان طعم‌دهنده‌های مواد غذایی هم می‌دانند که این سازمان نظارت کامل و جامعی در این حوزه نداشته  و تنها یکبار به این مسئله رسیدگی می‌کنند.


جهانگیری در پایان تصریح کرد: تاکنون این انجمن گزارش‌های متعددی را در مورد این تخلف، تهیه و به سازمان غذا و دارو ارسال کرده و از مسئولان این سازمان خواسته که نظارت‌های خویش را افزایش و در دیگر روز‌های هفته به صورت ناگهانی انجام دهند، اما با این حال این امر هنوز محقق نشده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: