bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به تصمیمات صورت گرفته برای واردات موبایل آیفون، درباره واردات مدل‌های پایین این نوع تلفن همراه، گفت:در حال حاضر واردات آیفون ۱۳ از تاریخ ۱۷ خرداد به این سو، به دلیل این که منشاء تامین ارز آن از طریق ارز حاصل از صادرات خود است، در شرایط مبهمی قرار دارد.

گروه دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی اسدی» رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین تصمیمات صورت گرفته برای واردات سایر مدل‌های آیفون اظهار کرد: به دلیل برخی ابهامات موجود در بخشنامه دولت پیرامون تعرفه واردات این نوع تلفن همراه، گمرک جمهوری اسلامی ایران در آن برهه زمانی اعلام کرد که آیفون‌هایی که تا روز ۱۶ خرداد ماه مشمول تخصیص و تامین ارز شده باشد را ترخیص خواهد کرد.

تداوم ابهام در واردات آیفون 13
رئیس انجمن واردکنندگان موبایل افزود: در حال حاضر گوشی‌های آیفون ۱۳ مشمول این شرط، با نرخ ۲۸ به علاوه چهار یعنی ۳۲ درصد در حال ترخیص شدن است. از تاریخ ۱۶ خرداد به این طرف، تاکنون محموله‌ای با این مضمون در گمرک‌های کشور نیامده که بخواهد با رعایت این قید ترخیص شود.


وی خاطرنشان کرد: رویکرد شرکت اپل به این گونه است که با تولید یک مدل جدید، فرایند تولید سری پرو و پرومکس مدل‌های پایین را متوقف می‌کند. تولید آیفون ۱۳ نهایتاً تا مهر ماه سال جاری خواهد بود.


اسدی در پایان تصریح کرد: امیدواریم که موضوع واردات آیفون در دولت جدید به نتیجه مثبتی ختم شود، اما در حال حاضر واردات آیفون ۱۳ از تاریخ ۱۷ خرداد به این سو، به دلیل این که منشاء تامین ارز آن از طریق ارز حاصل از صادرات خود است، در شرایط مبهمی قرار دارد. باید دید ثبت سفارشی که ارز آن در تاریخ ۱۷ خرداد ماه تامین شده است، گمرک اجاره ترخیص به آن می‌دهد یا خیر.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: