bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
با اعلام بانک مرکزی؛
جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه ۱۴۰۲ حاکی از آن است که متوسط قیمت خرید و فروش خانه در پایتخت ۷۵۷/۷ میلیون ریال معادل ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل کاهشی ۰/۴ درصدی را تجربه کرده است.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن تهران در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲،تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در پایتخت به ۳/۶ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴/۷ درصد افزایش و ۵۵/۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


در این ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۵۷/۷ میلیون ریال معادل ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بوده که نشان از کاهش ۰/۴ درصدی نسبت به ماه قبل دارد.

متوسط قیمت خانه‌های تهران در آبان ماه اعلام شد/ رشد ۱۴/۷ درصدی معاملات مسکن در این ماه


منطقه ۵، محدوده محبوب معامله‌گران مسکن


بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که از مجموع ۳۵۹۳ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۸/۶ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با آبان سال قبل حدود ۰/۲ واحد درصد افزایش یافته است.


توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۴/۷ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق، ۱۰، ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۹/۲، ۸/۲ و همچنین ۷/۵ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، میانگین قیمت خانه‌های تهران در آبان


در آبان‌ماه سال، ۱۴۰۲ متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۵۷/۷ میلیون ریال معادل ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰/۴ درصد کاهش و ۶۲/۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.


در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۳۵۷/۴ میلیون ریال به منطقه ۳ و کمترین آن با ۳۵۰/۱ ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

متوسط قیمت خانه‌های تهران در آبان ماه اعلام شد/ رشد ۱۴/۷ درصدی معاملات مسکن در این ماه


خانه‌هایی کوچکتر از ۸۰ متر، انتخاب اول خریداران مسکن


توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که به لحاظ مساحت، واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، سهمی معادل ۵۵/۸ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.


همچنین ۵۴/۸ درصد واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این ماه (۷۵۷/۷ میلیون ریال) معامله شده و ۵۷/۷ درصد از معاملات هم به واحد‌های مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از ۶/۰ میلیارد تومان اختصاص داشته است.


بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کال مناطق شهری در آبان ماه سال ۱۴۰۲ به ترتیب نشان دهنده رشد ۲/۰ و ۳/۰ درصدی شاخص مزبور نسبت به ماه قبل است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در آبان ماه سال ۱۴۰۲ در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵۱/۶ و ۵۷/۷ درصد است.


تعداد واحد‌های مسکونی آپارتمانی معامله شده در شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۲ به ۳/۶ هزار فقره رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴/۷ درصد افزایش و ۵۵/۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران معادل ۷۵۷/۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰/۴ درصد کاهش و ۶۲/۲ درصد افزایش داشته است. بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در آبان ماه سال ۱۴۰۲ در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سه ۲۸/۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.


در ماه مورد بررسی رشد شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل به ترتیب معادل ۲/۰ و ۳/۰ درصد بوده است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در آبان ماه سال ۱۴۰۲ در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵۱/۶ و ۵۷/۷ درصد بوده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: