bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با انتقاد از نظام چند نرخی ارز، بروز رانت و فساد در ساختار اقتصادی کشور را به عنوان نتایج اجرای این سیاست اقتصادی برشمرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید حمید حسینی» عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اظهار نظر اخیر رئیس کل بانک مرکزی درباره عدم امکان تک نرخ کردن نرخ ارز اظهار کرد: این موضع چندان هم غلط نیست، زیرا در شرایط فعلی کشور نمی‌توان ارز همه کالا‌ها اعم از اساسی و مصرفی را بر اساس یک نرخ واحد تامین کرد.

رانت و فساد پنهان در پس پرده سیاست چند نرخی ارز
این عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: تک نرخی کردن قیمت دلار به معنای رساندن آن به نرخ بازار غیررسمی خواهد بود.


وی درباره تک نرخی شدن قیمت ارز گفت: اگرچه اکنون شرایط برای عملیاتی کردن این امر در کشور مهیا نیست، اما در ساختار اقتصاد‌ی تمامی کشور‌های جهان ارز از یک نرخ واحد تبعیت می‌کند و فقط اقتصاد ایران است که چند نرخ ارز دارد.


حسینی در پایان خاطرنشان کرد: چند نرخی بودن ارز مشکلات متعددی همچون رانت و فساد را در پس خود دارد، اما تک نرخی کردن قیمت دلار باعث بالارفتن قیمت کالا‌های اساسی خواهد شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: