bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
«بازیان» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به عدم بنگاه‌داری بانک‌ها، درباره سهام خریداری شده پرسپولیس توسط چند بانک گفت: آن‌ها نباید بنگاه‌داری کنند به همین خاطر شورایعالی پول و اعتبار مدت تعیین شده‌ای را برای مالکیت کنسرسیوم بانکی بر این باشگاه مشخص کرده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «ابراهیم بازیان» سرپرست سازمان خصوصی سازی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون واگذاری باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از چند بانک‌ها و همچنین انتقاد مقام معظم رهبری نسبت به بنگاه‌داری آن‌ها اظهار کرد: موضوع مالکیت از مدیریت بنگاه جداست و به همین خاطر قرار نیست مالکین خود مدیریت بنگاه را به دست بگیرند. طبیعتاً موضوع مدیریت به مراتب مهمتر از مسئله مالکیت است.

سهام پرسپولیس مجدداً واگذاری می‌شود؟+ فیلم
سرپرست سازمان خصوصی‌سازی افزود: مالکیت این دو باشگاه باید توسط مجموعه‌هایی که دارای صلاحیت مالی، مدیریتی و یا فنی هستند و یا اینکه می‌توانند داشته‌باشند انجام شود. فرایند واگذاری این دو باشگاه که اخیراً به سرانجام رسید دو دهه به طول انجامید. در حال حاضر یکی از ثمرات عملکرد دولت سیزدهم در حوزه خصوصی‌سازی معطوف به فرابورسی شدن این دو باشگاه یا به عبارتی دیگر مردم شدن آن‌ها است.


وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۱۰ درصد سهام این دو باشگاه ورزشی عرضه و در اختیار مردم قرار گرفت. پیرو تاکیدات اخیر رئیس جمهور شهید در ماه‌های اخیر، ۸۵ درصد سهام آن‌ها به بخش غیر دولتی واگذار شد. در حال حاضر سهامداران این سهام دولت نیست، بلکه مردمانی هستند در صندوق‌های بازنشستگی نفت، پتروشیمی و یا بانک‌ها سهام دارند.


مشروح گفته‌های بازیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: