bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
خاندوزی خبر داد:
وزیر امور اقتصاد و دارایی از ارزش ۵۴ هزار میلیارد تومانی عملکرد مولدسازی اموال دولت از فروردین سال ۱۴۰۲ تا فروردین سال جاری خبر داد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصاد و دارایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت اقتصاد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: این تفاهم‌نامه برای دولت  و رئیس جمهور شهید از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. ایشان همواره بر مصوب‌هایی که در زمینه مولدسازی تصویب شده بود تاکید ویژه‌ای داشتند.

۵۴ هزار میلیارد تومان مولدسازی اموال دولت در سال ۱۴۰۲
وزیر امور اقتصاد و داریی تصریح کرد: دولت هم زمان با تصویب اولین آیینامه مولدسازی، بسته پیش‌برد پروژه‌های عمرانی نیمه تمام استانی را هم تصویب کرد. عملکرد مولدسازی اموال دولت در سال ۱۴۰۲ به گونه‌ای رقم خورده از فروردین سال گذشته تا فروردین امسال ارزش آن بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده است.


وی افزود: از ۵۴ هزار میلیارد تومان مذکور،٢١ هزار میلیارد تومان آن متعلق به مولدسازی اموال زیرمجموعه وزارت اقتصاد و ٣٢ هزار میلیارد تومان هم مولدسازی اراضی برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن بوده است.


خاندوزی با اشاره به هماهنگی ١٩ دستگاه اجرایی و ٣١ استان به منظور مولدسازی اموال دولتی گفت: از ابتدای اجرای این سیاست انتظار داشتیم که تهاتر اموال مازاد با پیمانکاران و فعالان اقتصادی سهم بزرگی را در مولدسازی داشته باشد؛ لذا، از عملکرد ۵۴ هزار میلیارد تومانی مولد سازی اموال دولتی  کمتر از ٧ هزار میلیارد تومان آن عملکرد نقدی بوده است.


وزیر اقتصاد تاکید کرد: در حال حاضر بخشی از اموال دولت در حال ارزش افزوده قرار دارد که سال جاری بدون شبهه و با قیمت کارشناسی شده در جریان فرایند مولدسازی قرار بگیرند و واگذار شوند.


وی در پایان با اشاره به عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در فرانید مولدسازی اموال دولتی گفت: به طور مشخص بورسی شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس و واگذاری سهام آن به مردم مورد اهتمام وزارت اقتصاد بود و بخشی از سهام این پالایشگاه در جریان مولدسازی اموال دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار می‌شود.


پایان پیام//

برچسب ها: خاندوزی ، مولدسازی ، دولت
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: