bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک فعال اقتصادی با اشاره به روند نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی، از تداوم آن طی روز‌های آتی خبر داد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سعید اشتیاقی» عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در گفتگو با بازارنیوز پیرامون کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این روند کماکان ادامه داشته باشد و حتی پیش‌بینی می‌شود که قیمت دلار در این بازار  تا ۵۵ و یا حتی ۵۴ هزار تومان هم تنزل پیدا کند.

بازی دلالان ارزی با خون شهید جمهور نتیجه نداشت/ ادامه روند نزولی دلار در بازار
این عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و چین همچنین با اشاره به افزایش یکباره نرخ ارز در بازار غیررسمی در روز سقوط بالگرد رئیس جمهور، گفت: متاسفانه برخی دلالان این حوزه از هر فرصتی برای سود جویی استفاده می‌کنند. این افراد یک روز با تکیه بر تنش‌های سیاسی منطقه و روز دیگر به بهانه شهادت رئیس جمهور با نرخ ارز در غیررسمی بازی می‌کنند.


وی تصریح کرد: تلاطمات چند روز اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی علت اقتصادی در پس خود ندارد و عمدتاً ناشی از سفته‌بازی‌هایی است که سودگران ارز آن را پیاده کرده‌ بودند. در حال حاضر بانک مرکزی مدعی است که وضعیت منابع ارزی کشور در شرایط مناسبی قرار دارد و می‌تواند تمامی تقاضا‌های رسمی را به خوبی پاسخ دهد.


اشتیاقی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران منابع خوبی در کشور چین دارد و عمده واردات ایران هم از طریق این کشور صورت می‌پذیرد؛ لذا، به واسطه این نکته کاهش ۵۵ هزار تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی امر دور از ذهنی نخواهد بود.


این عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین همچنین درباره تخصیص ارز حجاج توسط بانک مرکزی هم گفت: این موضوع هم نقش خوبی در مدیریت نرخ ارز و در نتیجه مهار این بازار داشته است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: