bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک اقتصاددان با اشاره به مناظره اقتصادی شب گذشته ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، عملکرد آن‌ها در این برنامه را ضعیف ارزیابی کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسین راغفر» اقتصاددان در گفتگو با بازارنیوز پیرامون کیفیت مناظره اقتصادی شب گذشته نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مناظره اقتصادی آن‌ها را ضعیف می‌دانم، حال اگر بخواهم مبتنی بر این موضوع گفته‌های اقتصادی داوطلبان را ارزیابی کنم، به همگی آن‌ها نمره زیر ۵ خواهم داد.

واکنش راغفر به مناظره اقتصادی نامزد‌های انتخابات/ همه ضعیف بودند
این اقتصاددان همچنین درباره نقد‌های وارد شده پیرامون عدم تسلط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به موضوعات اقتصادی هم گفت: نباید این انتظار را از آن‌ها داشت که به تمامی سوالات اقتصادی به درستی و در عین حال جامع پاسخ دهند، زیر هیچ یک از این افراد اقتصاددان نیستند و مطالب اقتصادی که آن‌ها بیان می‌کنند عمدتاً از سوی مشاوران اقتصادی شان آماده شده است.


وی تصریح کرد: کلی‌گویی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در برنامه دیشب ناشی از عدم تسلط آن‌ها به مباحث اقتصادی بود. مطالبی که در مناظره شب گذشته ارائه شد هیچ نکته شفافی نداشت، اگرچه از همان مباحث کلی هم می‌توان فهمید که دیدگاه و یا جهت‌گیری‌های اقتصادی نامزد‌ها به چه سمتی متمایل است.


راغفر تاکید کرد: مواضع اقتصادی تمامی نامزد‌ها متکی بر جهت‌گیری واحدی مبتنی بر بازار آزاد بود، اما از میان این افراد آقایان پزشکیان، پور محمدی و جلیلی علاوه بر اتکا بر این موضوع، بر مسئله عدالت اجتماعی و وجوه عدالتخواهی هم تاکید ویژه‌ای داشتند که در اصل یک تعارض جدی با جهت‌گیری اقتصادی آن‌ها دارد.


این اقتصاددان در پایان در مورد چارچوب مناظرات اقتصادی هم گفت: شیوه برگزاری مناظره‌ها کاملاً غلط بود و اصلاً فرصت کافی برای پاسخگویی مناسب به سوالات مربوط به چندین مسئله مهم اقتصادی وجود نداشت؛ جواب دادن به آن پرسش هر یک حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه وقت احتیاج دارد که متاسفانه این نکته در مناظره شب گذشته رعایت نشد و به هر نامزد انتخاباتی فقط ۴ دقیقه فرصت داده شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: