bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبات بازار طلا و سکه در هفته منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد کشتی‌آرای» رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در روز‌های منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قیمت ارز در طول یک هفته الی ۱۰ روز گذشته تغییر زیادی نداشته و تقریباً شرایط با ثباتی داشته است. همین موضوع به تثبیت بازار طلا و سکه هم کمک خوبی کرده است.

بررسی وضعیت بازار طلا و سکه در هفته طلایی انتخابات
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در حال حاضر نگاه بازار فعلاً معطوف به انتخابات است، ولی خود همین موضوع به طور مستقیم تاثیری بر نرخ ارز نداشته است. از سوی دیگر، قیمت انس جهانی طلا هم تا روز جمعه با افزایش ۴۰ دلاری همراه شد، اما تا آخرین معاملاتی که دیروز رخ داد این مقدار رشد خنثی و قیمت انس جهانی طلا به حالت سابق خود برگشت. با توجه به این نکته می‌توان این گونه بیان‌کرد که تغییر قیمت انس جهانی طلا هم ظرف مدن یک هفته الی ۱۰ روز اخیر بسیار کم بوده است.


وی خاطرنشان کرد: البته باید این نکته مهم را هم یادآور شد که فعالان بازار طلا و سکه انتظار داشتند که روند این بازار در روز‌های اخیر که به نوعی در هفته‌های منتهی به ایام ماه محرم قرار دارد، از شرایط بهتری برخوردار باشد، یعنی وضعیت تقاضا در این روز‌ها نسبت به قبل حالتی افزایشی به خود بگیرد که این امر محقق نشد.


کشتی‌آرای در پایان خاطر نشان کرد: دو نوبت حراج سکه توسط بانک مرکزی در هفته قبل باعث شده که بازار طلا تنظیم شود. در حال حاضر ما در این روز‌ها شاهد ثبات قیمت انواع سکه و طلا در بازار هستیم. نگاه بازار طلا به تغییرات نرخ ارز است، از آنجایی که این مولفه طی یک هفته اخیر با نوسانی همراه نبوده بازار سکه و طلا هم به تبعیت از آن با ثبات بود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: