bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
دولت آمریکا در سال ۲۰۱۲ با انجام مطالاعات فراوان و ارائه یک طرح جامع ۱۳ ساله، مصرف سوخت خود را کنترل کرده است.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ آمریکا، کشوری که خود یکی از مهمترین تولیدکنندگان نفت و بنزین است، برای کاهش مصرف سوخت در این کشور، یک برنامه جامع در دو فاز را آغاز کرده که  فاز اول آن طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بود.

روش آمریکا برای کاهش مصرف سوخت/ گران‌سازی بنزین یا بهبود عملکرد خودروها؟

فاز اول؛ 2012 تا 2016

آمریکا پس از ۱۲ ماه روند مطالعاتی و فرآیند نظارتی بر روی طرح جامع کاهش مصرف سوخت، از آوریل ۲۰۱۲ فاز اول را آغاز کرد. استاندارد‌هایی که دولت برای سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۶  اعلام کرد، توسط خودروسازان، رگولاتور‌های ایالتی، United Auto Workers (UAW)، سازمان‌های محیط زیستی و سایر ذینفعان حمایت شدند.

به طور کلی، مرحله اول برنامه ملی نشان دهنده بهبود ۲۳ درصدی استاندارد‌های آلودگی وسایل نقلیه جدید بود که بازده این فاز، بهبود سالانه ۵ درصد مصرف سوخت بود.   

در ابتدای این برنامه، EPA، استاندارد‌های آلودگی گرمایش جهانی را به طور متوسط ​​۲۵۰ گرم در مایل برای خودرو‌های سال ۲۰۱۶ تعیین کرد. NHTSA هم استاندارد‌های بهره‌وری سوخت (نسبت مصرف سوخت به مسافت) را معین کرد که به صورت میانگین، خودروی جدید ۳۴.۱ مایل در هر گالن را در سال ۲۰۱۶ هدف قرار می‌دهد. این دو استاندارد نشان دهنده یک سطح هماهنگ از سختگیری در اجرای طرح ملی است.

CARB هم موافقت کرد که استاندارد‌ها و برنامه‌های ملی مذکور را با استاندارد‌های خود تطبیق دهد؛ حتی اگر استاندارد‌های ملی تا سال ۲۰۱۶، ضعیف‌تر از این سازمان باشد.


فاز دوم؛ ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵

با تکیه بر موفقیت مرحله اول برنامه ملی، مرحله دوم، استاندارد‌های مصرف سوخت و آلودگی گرمایش جهانی برای خودرو‌های سبک تولیدشونده در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۵ را پوشش می‌دهد. این استاندارد‌ها توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و وزارت حمل و نقل این کشور در اوت ۲۰۱۲ نهایی شد.

این استاندارد‌های جدید میانگین انتشار گرمایش جهانی خودرو‌های سواری تازه تولید و کامیون‌های سبک را به ۱۶۳ گرم در مایل تا پایان سال ۲۰۲۵ کاهش می‌دهد. اگر استاندارد‌های رعایت شده در تولید خودرو، دقیقا مطابق با استاندارد‌های ابلاغ شده باشند، مصرفل هر خودرو معادل ۵۴.۵ مایل در هر گالن (mpg) خواهد بود.


مزایای استاندارد‌های مصرف سوخت

استاندارد‌های مذکور باعث کاهش مصرف نفت آمریکا، صرفه جویی در هزینه مصرف کنندگان بنزین و محافظت از سلامت عمومی و محیط زیست با مهار آلودگی گرمایش جهانی می‌شود. همچنین سرمایه‌گذاری در فناوری جدید خودرو، ایجاد شغل و کمک به حفظ بهبود صنعت خودروی آمریکا از طریق اعمال این استاندارد‌ها بهبود می‌یابد که در زیر به اختصار هرکدام توضیح داده شده است:

مصرف نفت: تقریباً دو برابر کردن میانگین راندمان سوخت خودرو‌های جدید و کامیون‌های سبک، بزرگترین قدمی است که آمریکا می‌تواند برای کاهش مصرف نفت بردارد. مجموع این دو مرحله اصلاح استاندارد‌های مصرف سوخت، منجر به صرفه جویی در نفت در سال ۲۰۳۰ به بیش از ۳ میلیون بشکه در روز خواهد شد. این تقریباً معادل واردات ایالات متحده از خلیج فارس و ونزوئلا است.

مشاغل: مطالعه ژوئن ۲۰۱۲ توسط اتحاد سبز آبی نشان می‌دهد که دور دوم استاندارد‌ها به تنهایی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۷۰ هزار شغل تمام وقت در سراسر اقتصاد ایالات متحده ایجاد خواهد کرد که ۵۰ هزار شغل در زمینه تولید خودرو‌های سبک، قطعات و مونتاژ وسایل نقلیه است.

محیط زیست: دو فاز استاندارد اعمال شده، آلودگی گرمایش جهانی را تا ۵۷۰ میلیون تن (MMT) در سال ۲۰۳۰ کاهش می‌دهد. این معادل تعطیلی ۱۴۰ نیروگاه معمولی زغال سنگ برای یک سال کامل است.

صرفه جویی در هزینه مصرف کننده: استاندارد‌های مذکور در سال ۲۰۳۰ منجر به صرفه جویی ۱۴۰ میلیارد دلاری در پرداخت هزینه سوخت خواهد شد. در مقایسه با یک وسیله نقلیه معمولی که اکنون در جاده‌ها در حال تردد است، یک خریدار خودروی جدید در سال ۲۰۲۵ تولید شده، بیش از ۸ هزار دلار در طی طول عمر اتومبیل خود صرفه جویی خواهد کرد؛ حتی پس از پرداخت هزینه بالاتری از میزان فعلی قیمت سوخت.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: