bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به رشد تولید تخم مرغ و همچنین تامین کامل نیاز بازار داخل، میزان افزایش تولید آن در سال جاری را ۵ درصد پیش‌بینی کرد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حمیدرضا کاشانی» رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت تولید تخم مرغ در سال جاری اظهار کرد: تولید این محصول در تابستان و به طور خاص در نیمه نخست سال همواره به دلیل گرم بودن شرایط آب و هوایی با کاهش همراه می‌شود، اما در نیمه دوم عکس این موضوع محقق می‌شود، این مسئله در صنعت مرغداری کشور امر عادی است.

پیش‌بینی رشد ۵ درصدی تولید تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن تصریح کرد: برنامه‌ریزی تولید تخم مرغ هر سال، یک سال قبل از آن تدوین می‌شود؛ لذا به دلیل گرمی هوا نمی‌توان میزان تولید آن را کاهش داد. در حال حاضر اتحادیه هم سعی می‌کند که با اتخاذ تصمیماتی همچون خرید حمایتی از مرغداران و کمک به صادرات این محصول مانع از آسیب‌پذیری فعالان این صنعت و همچنین بی ثباتی بازار تخم مرغ شود.


وی درباره رشد تولید تخم مرغ هم گفت: تولید این محصول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل خود یعنی ۱۴۰۱، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرد؛ امسال هم پیش‌بینی می‌شود که تولید آن نسبت به سال ۱۴۰۲ افزایش ۳ تا ۵ درصدی را به ثبت برساند.


کاشانی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا رشد تولید تخم مرغ در سال جاری کمتر از سال قبل خواهد بود گفت: در حال حاضر تمامی نیاز بازار داخلی کشور به طور کامل تامین شده و رشد تولید در زمینه این محصول هم معطوف به تنظیم صادرات تخم مرغ به بازار‌های صادراتی ایران است.


رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن در پایان کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، افغانستان، عراق، ترکمنستان را به عنوان مقاصد صادراتی این محصول معرفی کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: