bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای ساخت ۸۰۰ هزار واحد مسکن تا پایان امسال خبر داد و گفت: اقساط وام نهضت ملی مسکن ۲ سال بعد از تحویل آغاز می‌شود.

به گزارش بازارنیوز: «رستم قاسمی» شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: اکنون در ۸۰۰ شهر، مردم می‌توانند با ورود به سامانه در طرح ملی مسکن نام نویسی کنند که با افزایش شهر‌هایی که دسترسی سامانه برای آن‌ها فراهم می‌شود، آمار نام نویسی کنندگان افزایش خواهد یافت.

وی با انتقاد از ضعف سیستم جامع اطلاعات در کشور و وجود داده‌ها به صورت جزیره‌ای گفت: با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به دولت برای اجرای آن نیاز به زیرساخت‌های نرم افزاری داشتیم که به سرعت انجام شد.

قاسمی افزود: برای استفاده بیشتر مردم فرم «ج» در اقدام ملی مسکن را اصلاح کردیم و اکنون کسانی که در شهر‌های بزرگ، ۵ سال و در شهر‌های کوچک، ۳ سال پیش صاحبخانه بوده اند، اما پس از آن خانه نداشته‌اند، می‌توانند دوباره در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی کنند.

او گفت: افراد مجرد نیز می‌توانند در این سامانه نام نویسی کنند، اما پس از پایان ساخت واحد‌ها که بین یک و نیم تا دو سال زمان می‌برد، باید اسناد ازدواج خود را برای تحویل خانه ارائه دهند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره کسانی که در این مدت ازدواج نکنند نیز افزود: اکنون بهای زمین در طرح نهضت ملی مسکن از متقاضیان گرفته نمی‌شود، اما اگر متقاضی ازدواج نکند باید بهای زمین را هم پرداخت کند.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه البته تیم حقوقی طرح نهضت ملی مسکن هنوز این موضوع و سن متقاضیان مجرد برای این طرح را نهایی نکرده است، گفت: پالایش متقاضیان را همزمان با نام نویسی انجام می‌دهیم و به پروژه معرفی می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر هنوز درگیر مشکلات حقوقی، تعاونی و ... هستند که تلاش می‌کنیم هرچه زودتر تکلیف این واحد‌ها مشخص شود.

قاسمی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن این طرح را متقاضی محور آغاز کرده‌ایم و واحد‌ها با اسم و مشخصات متقاضی ساخته می‌شود نه اینکه مانند مسکن مهر واحد‌هایی را بسازیم، اما برای آن متقاضی وجود نداشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن به جای مسکن سازی، شهرسازی می‌کنیم و همه امکانات همزمان با ساخت مسکن مانند مدرسه، درمانگاه و ... ساخته می‌شود.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: