bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
پیدا و پنهان مافیای قاچاق/۱
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات از رشد ۱۴۰ درصدی پرونده‌های مرتبط با قاچاق خشکبار در نیمه سال بهمن سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد ۱۴۰ درصدی محکومیت‌های مالی خشکبار قاچاق در آستانه بازار شب عید + جدول

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محسن عسکری» مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین اقدامات این سازمان در مقابله با کالا‌های قاچاقی همچون آجیل و خشکبار طی ۱۰ ماه سال جاری اظهار کرد: طی این مدت، ۱ هزار ۲۷۶ پرونده مرتبط با خشکبار قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی به ثبت رسیده است که از این میان ۱ هزار ۲۵۶ پروند مختومه و ۴۲ پرونده هنوز در حال برسی در این سازمان وجود دارد.


مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: متاسفانه پرونده‌های مرتبط با این کالا نسبت به سال ۹۹ در دو بخش وارده و مختومه ۳۸ درصد رشد داشته ودر این میان تنها برونده‌های موجودی نشسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است؛ نکته حائز اهمیت دیگر این که میزان محکومیت مالی پرونده‌های مرتبط با خشکبار قاچاق در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ با رقمی بالغ بر ۱.۴۶۱.۹۲۶.۲۹۸.۷۳۷ ریال نسبت به سال گذشته رشد ۶۳ درصدی را تجربه کرده است.

 

رشد ۱۴۰ درصدی محکومیت‌های مالی آجیل قاچاق در آستانه بازار شب عید + جدول

رشد ۱۴۰ درصدی پرونده خشکبار قاچاق در آستانه شب عید


عسکری همچنین پیرامون جدید‌ترین اقدامات این سازمان در نیمه بهمن سال ۱۴۰۰ در کشف محوله‌های خشکبار قاچاق اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پرونده‌های مرتبط با محموله‌های خشکبار قاچاق در نیمه نخست بهمن سال ۱۴۰۰ رقمی بالغ بر ۱۰۴ پرونده ثبت شده بود که از این میان ۷۶ پرونده مختومه و ۱۰۲ پرونده در حال بررسی است. نکته حائز اهمیت این است که میزان محکومیت پرونده‌های این قبیل کالا‌های قاچاق عددی بالغ بر ۵۲.۶۰۲.۸۸۸.۹۴۰ ریال بوده که نسبت به مدت زمان مشابه خود در سال ۹۹ رشد ۱۴۰ درصدی را تجربه کرده است.

رشد ۱۴۰ درصدی محکومیت‌های مالی آجیل قاچاق در آستانه بازار شب عید + جدول

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: