bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
شاخص کل بورس امروز با افزایش ۱۱ هزار و ۲۲۱ واحدی به یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد رسید.

به گزارش بازارنیوز، شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۱) با افزایش ۱۱ هزار و ۲۲۱ واحدی به یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد رسید.

امروز شاخص کل (هم‌وزن) مثبت بود و با ۲ هزار و ۷۹۸ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۵۷۴ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۵۶۲ هزار و ۶۸۶ معامله به ارزش ۶ هزار و ۴۵ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های فارس، شپنا، شبندر، شتران، وپارس، وبلمت و نوری بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های وغدیر، کگل و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

اما شاخص فرابورس نیز با افزایش حدود ۶۰ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۶۵ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۵۶ هزار و ۴۲۳ معامله بود.

امروز نماد‌های غصینو، هرمز، بپاس، مارون، اتکای و شاوان بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نماد‌های زاگرس، ومهان و کزغال نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

رکود هفت ماهه شاخص هم وزن نیز شکست
روندی که بورس تهران در پیش گرفته باعث شده تا بسیاری از نوسهامدارانی که در بهار و تابستان ۹۹ وارد بازار شده بودند و به دلیل ریزش‌های تاریخی در بازار سهام، تتمه سرمایه خود را از بورس خارج کرده بودند بار دیگر به فکر بازگشت به این بازار پرحاشیه و پرنوسان باشند.

شاخص‌های بورس تهران در روز‌های اخیر مدام در حال رکوردشکنی بوده که امروز هم بازار از این قاعده پیروی کرده و سهامداران شاهد شکستن رکورد هفت ماهه شاخص هم‌وزن بودند. چرا که آخرین باری که شاخص هم وزن در کانال ۴۰۰ هزار واحدی قرار داشت به ۲۵ مهرماه سال ۱۴۰۰ بازمیگردد که در محدوده ۴۰۳هزار واحدی قرار داشته است.

تابلو‌های بورس از ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ تا به امروز شاخص هم وزن را در کانال ۴۰۰ هزار واحدی نشان نداده بودند و حالا با توجه به شکستن این مرز بسیاری از تحلیلگران این محدوده را سطح مقاومتی بسیار تعیین کننده‌ای می‌دانند که با توجه به عبور بازار از آن، نسبت به ادامه روند صعودی امیدوار هستند. اما مشخص نیست که آیا فضا برای ادامه مسیر کنونی بورس کماکان آرام و فراهم خواهد بود یا اینکه سهامداران باز هم باید منتظر اقدامی نسنجیده و ناگهانی از سوی دولت یا مجلس باشند؟



/همشهری آنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: