bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

یکی از دستگاهای متداول برای گرفتن خروجی از کامپیوتر  فیش پرینتر است که وظیفه این دستگاه چاپ اطلاعات است .انواع متفاوتی از فیش پرینتر ها موجود هستند.پرینتر های جوهر افشان ،لیزری رنگی و لیزری تک رنگ از انواع فیش پرینتر ها هستند.
هر کدام از این پرینتر های حرارتی طراحی منحصر به فردی دارند که با توجه به کاربرد آن ها طراحی شده اند.
روش جدید چاپ با عنوان چاپ توسط حرارت با استفاده از فیش پرینتر یا پرینتر های حرارتی  امکان پذیر است . در این روش نیازی به جوهر نیست و نوشتن اطلاعات توسط هد دستگاه با ایجاد حرارت روی کاغذ انجام می شود.کاغذ هایی که برای این کار استفاده می شوند مخصوص هستد.این نوع کاغذ ها در برابر حرارت واکنش می دهند و حرارت باعث تغییر رنگ در آن ها می شود.
فیش پرینتر ها در دو نوع سیاه سفید(تک رنگ) و دو رنگ  موجود هستند.اما به دلیل موجود نبودن کاغذ دورنگ در بازار ایران ، کاربرد نوع رنگی مانند پرینتر های تک رنگ است .

انواع پرینتر حرارتی

این چاپگرها در انواع متفاوتی از جمله پرینتر های ضربه ای ،پرینتر های حرارتی و پرینتر جوهر افشان موجود هستند.
پرینتر ضربه ای :
در پرینتر های ضربه ای برای عملیات چاپ از جوهر کاتریج و پین های کوچک استفاده می شود .این پین های کوچک توسط جوهر یک سری نقاط را چاپ می کنند.این نقاط به صورت حروف چاپ می شوند .این پرینتر ها قادر به چاپ رنگ های سیاه، سفید  و قرمز هستند .بعضی از مدل های این نوع پرینترها تحت تاثیر حرارت کار چاپ را انجام می دهند .این چاپگر ها مناسب محیط های مانند آشپزخانه هستند.
پرینتر حرارتی:
این دستگاه ها از سرعت و کیفیت بالایی برخوردارند و نسبت به چاپگرهای ضربه ای سر وصدای کمتری ایجاد می کنند . در چاپگر حرارتی هد حرارتی در تماس مستقیم با کاغذ حرارتی قرار دارد و حرارت باعث چاپ شدن اطلاعات روی کاغد می شود.این نوع چاپگر نیازی به تونر و جوهر ندارد .


پرینتر جوهر افشان :
پرینتر جوهر افشان از هد چاپی استفاده می کند و عمل چاپ با استفاده از پاشیدن قطرات کوچک جوهر روی کاغذ انجام می شود.این روش چاپ باعث چاپ با کیفیت بالاتر می شود .

انواع فیش پرینتر

نکات مهم هنگام خرید پرینتر حرارتی

هنگام خرید پرینتر حرارتی به قابلیت های دستگاه توجه داشته باشید. نکات مهم دیگری که هنگام خرید دستگاه باید به آن توجه داشته باشید ،موارد زیر هستند:

  • طراحی مناسب دستگاه ، برای مثال استفاده از طرح جمع و جور باعث صرفه جویی در فضا می شود .
  • استحکام دستگاه جهت استفاده های سنگین
  • نصب و راه اندازی و یکپارچه سازی آسان
  • کابلی بودن دستگاه
  • کاتر خودکار جهت جلوگیری از گیر کردن کاغذ
  • سرعت چاپ دستگاه 200 میلی متر بر ثانیه یا بیش تر باشد.

تعمیر فیش پرینتر

تعمیر پرینتر های حرارتی حتما باید توسط یک متخصص انجام شود که شناخت کافی از کلیه قطعات دستگاه داشته باشد .هرگز چاپگز حرارتی خود را به افراد ناوارد برای تعمیر واگذار نکنید .در صورت ایجاد مشکل در دستگاه، حتما دستگاه را به نمایندگی مجاز تعمیر فیش پرینتر ارسال نمایید.

 

برچسب ها: پرینتر ، کامپیوتر ، فیش
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: