bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
در میزگرد بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس اقتصادی ضمن بر شمردن مولفه‌های بنیادین و مقطعی بازار ارز، آثار روانی به وجود آمده ناشی از تحولات مذاکرات وین را کم اثر و مقطعی توصیف کرد.

فیلم| آثار عوامل روانی بازار ارز در حال کم رنگ شدن است

گروه بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسن حسنخانی» کارشناس اقتصادی در دومین قسمت از میزگرد بازارنیوز با محوریت «بررسی تحولات اخیر بازار ارز» پیرامون متغیر‌های سیاسی اثر‌گذار بر جو حاکم بازار ارز کشور گفت: در ادبیات علم اقتصاد، انتظارات و یا اثرات روانی متغیر‌های بنیادین و ثباتی نیستند؛ ماهیت این مولفه‌ها به گونه‌ای است که اثرات آنها بر تحولات بازار ارز به سرعت ایجاد و از طرفی دیگر با همان سرعت اثر خود را از دست می‌دهد.

 

این کارشناس اقتصادی در ادامه پیرامون  مولفه‌های اصلی و بنیادین موثر در تحولات بازار ارز گفت: در حال حاضر خروج و یا به عبارت دیگر فرار سرمایه از کشور، صادرات بدون بازگشت درآمد ارزی از جمله متغییر‌های بنیادین هستند که می‌توانند تراز ارزی کشور به دنبال آن نرخ ارز در بازار را دچار نوسان کنند.  

 

وی در مورد آثار مذاکرات بر عرضه ارز در بازار گفت: در حال حاضر آینده مذاکرات وین ذیل دو سناریو خلاصه می‌شود؛ اگر توافق شکل یگیرد، مطمئنا کشورمان دسترسی راحت تری به منابع ارزی خود خواهد داشت اما در صورت عدم توافق  کانیزم‌های موجو در دور زدن تحریم‌ها بیشتر و  گسترده تر خواهد شد.

 

مشروح این گفتگو را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: