bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
یک اقتصاددان آمریکایی پیش بینی کرد؛
یک اقتصاددان آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به همتایان خود درباره بحران اقتصادی هشدار داد و اکنون معتقد است که ایالات متحده به سمت یک رکود شدید پیش می‌رود.

ایالات متحده آمریکا به سمت یک رکود شدید پیش می‌رود

گروه اقتصاد بین الملل بازارنیوز؛ «نوریل روبینی» اقتصاددان مطرح آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به همتایان خود درباره بحران اقتصادی هشدار داد و اکنون معتقد است که ایالات متحده به سمت یک رکود شدید پیش می‌رود.


او در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ، گفت: دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما یک رکود شدید و یک بحران مالی شدید خواهیم داشت، این تصور که این رکود کوتاه و سطحی خواهد بود کاملاً توهین آمیز است.


به گزارش اسپوتنیک موندو، در سپتامبر ۲۰۰۶، دو سال قبل از رکود ۲۰۰۸، این اقتصاددان به اعضای صندوق بین المللی پول (IMF) در مورد خطر سقوط مالی در ایالات متحده هشدار داد که در نهایت در سال ۲۰۰۸ رخ خواهد داد. روبینی سپس ترکیدن حباب مسکن، سقوط قیمت نفت و رکود عمیق را به عنوان پیامد آن شناسایی کرد.


اکنون، در چارچوب مشکلات اقتصادی پیش روی جهان در نتیجه همه‌گیری کووید-۱۹ و بعد از آن درگیری بین روسیه و اوکراین، روبینی پیش‌بینی می‌کند که رکود اقتصادی جدیدی در ایالات متحده به دلیل نسبت بدهی‌های بالای تاریخی حاصل شده است. او هشدار داد که بدهی در ایالات متحده از زمان بحران سال ۲۰۰۸ به شدت افزایش یافته است.


وی خاطرنشان کرد: در رکود‌های قبلی مانند دو رکود اخیر، تسهیلات پولی و مالی گسترده‌ای داشتیم، این بار با تشدید سیاست‌های پولی وارد رکود می‌شویم.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: