bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ضمن اشاره به افزایش قابل توجه کمی لوازم خانگی تولید داخل گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی خود را محدود به بازار داخلی کرده‌اند و تمایلی برای صادرات ندارند، همین مسئله باعث پیشتازی ترکیه در بازار لوازم خانگی کشور‌های منطقه شود.

رشد ۲۲ درصدی هزینه تولید صنعت لوازم خانگی/ ترکیه بازار لوازم خانگی منطقه را قبضه کرد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی جدی» نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز به تشریح جلسه روز یکشنبه (۲۹ مرداد) اعضای این کمیسیون با تولیدکنندگان لوازم خانگی و مقامات وزارت صمت اظهار کرد: در حال حاضر صنعت لوازم خانگی ایران از میان بخش خصوصی دارای تولیدکنندگان متنوعی است که مانع از ایجاد انحصار در این صنعت شده‌اند.

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس افزود: مضاف بر این مسئله،در طول سال‌‎های اخیر تولیدکنندگان فعال در این صنعت از ظرفیت تحریم‌های اقتصادی حداکثر استفاده را برده و موفقیت‌های بسیار خوبی را در تولید کمی لوازم خانگی تولید داخل داشته‌اند و در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که تولیدکنندگان داخلی در اینده‌ای نه چندان دور بازار لوازم خانگی کشور را به طور کامل تامین کنند.

 

وی در ادامه نسبت به عدم تمایل تولیدکنندگان لوازم خانگی نسبت صادرات محصولات خود گفت: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته درصنعت لوازم خانگی کشور، انتظار ما از تولیدکنندگان این حوزه بر این است که خود را تنها محصور و محدود به تامین بازار لوازم خانگی ایران نکنند و باید به سمت صادرات محصولات خود به کشور‌های منطقه حرکت کنند. متاسفانه در سایه این عدم تمایل، کشور ترکیه بازار لوازم خانگی منطقه را قبضه و به طور کامل در اختیار خود گرفته است.

 

جدی همچنین درباره حمایت‌های کمیسیون صنایع مجلس از تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: در حال حاضر تامین به موقع و ارزان مواد اولیه از جمله موانع مهم پیش روی صنعتگران حوزه لوازم خانگی است که تشدید آن باعث شده کیفیت و کمیت آنها نسبت به گذشته کمی تعدیل شود.

 

مشروح این گفتگو را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: