bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن تاکید بر حضور مجدد لوازم خانگی خارجی در بازار، آزادسازی مجدد واردات را اقدامی موثر در حذف کالا‌های قاچاق در این بازار عنوان کرد.

بازار لوازم خانگی نیازمند کالا‌های خارجی/ آزادسازی واردات قاچاق را از بین می‌برد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد حسین اسلامیان» نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون صحبت‌های اخیر «امید قالبیاف» سخنگوی وزارت صمت درباره احتمال لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور توانایی تولید کمی و کیفی برخی از اقلام مهم این حوزه را ندارد، اما با این وجود نیاز به تهیه این نوع کالا‌ها همچنان به قوت سابق خود باقیست لذا مادامی که واردات این گونه اقلام ممنوع باشد همان کالا به شکل غیر قانونی و قاچاق وارد بازار لوازم خانگی کشور می‌شود.


نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه حضور کالا‌های قاچاق در بازار لوازم خانگی یک چالش اساسی بوده و هست به همین خاطر وزارت صمت می‌تواند با آزادسازی مجدد واردات لوازم خانگی، پای کالای قاچاق در این حوزه را به طور کامل ببرد. با تحقق این امر کالا‌هایی با کیفیتی به بازار عرضه خواهد شد که علیرغم داشتن خدمات پس از فروش می‌تواند هم نیاز بازار و هم نیاز مصرف‌کنندگان را به خوبی برآورده سازد.


وی ایجاد رقابت میان محصولات داخلی و خارجی را از دیگر مزیت‌های آزادسازی مجدد واردات لوازم خانگی بیان کرد و گفت: مطمئنا با حضور مجدد لوازم خانگی خارجی، تولیدکنندگان داخلی تمرکز بیشتری بر افزایش سطح کمی و کیفی تولیدات خود خواهند کرد.


اسلامیان افزایش سطح تولید محصولات داخلی مستلزم تداوم حمایت‌های دولت دانست و گفت: حمایت دولت از تولیدکنندگان باید به نحوی باشد که آزادسازی مجدد واردات منجر به ایجاد لطمه به تولید و بازار تولیدکنندگان داخلی نشود.


نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد نیاز بازار لوازم خانگی از طریق تولیدکنندگان داخلی و ۲۵ درصد مابقی که عمدتا شامل تلویزیون، یخچال‌های ساید بای ساید، ماشین ظرف شویی و لباس‌شویی است از طریق کالا‌های ته‌لنجی، کولبری و یا حتی قاچاق تامین می‌شود.


وی در پایان گفت: تا سال‌ها پیش واردات برخی از اقلام لوازم خانگی به شکل قانونی انجام می‌شد و همین مسئله منجر به عدم النفع قاچاقیان در قاچاق لوازم خانگی شده بود، اما از زمان اعمال ممنوعیت، واردات کالای قاچاق گر چه هزینه‌هایی را برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان به وجود آورده بود، اما در نهایت عدم النفع از بین و حتی برای سود زیادی برای قاچاقچیان به ارمغان آورده بود.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: