bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
نرخ جفت از دلار آمریکا / دلار کانادا (USD/CAD) طی جلسه معاملاتی توکیو از ۱.۳۲۲۷ به ۱.۳۲۵۰ افزایش یافته که نشانه بهبود وضعیت اقتصاد کانادا است.

به گزارش بازارنیوز، نرخ جفت از دلار آمریکا / دلار کانادا (USD/CAD) طی جلسه معاملاتی توکیو از ۱.۳۲۲۷ به ۱.۳۲۵۰ افزایش یافت. این در حالیست که روز دوشنبه، جفت ارز مذکور پس از ناکامی در حفظ نرخ در محدوده بالای حمایت حیاتی ۱.۳۳۰۰، شاهد سقوط شدیدی بود که بخش عمده این سقوط به دلیل تردید سرمایه گذاران در خصوص اجرایی شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو است.

از آنجایی که فشار‌های قیمتی بیش از حد از نرخ مطلوب ۲ درصد فاصله دارد، ادامه اعلام افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نمی‌تواند رد شود. بر اساس برآوردها، فدرال رزرو وضعیت موجود خود را حفظ خواهد کرد و برای سومین بار افزایش نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه (bps) اعلام خواهد کرد.

با این حال، نرخ تورم هنوز آنطور که باید به سرعت فعلی افزایش نرخ‌های بهره پاسخ نمی‌دهد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به دلیل تقاضای قوی در بخش خرده‌فروشی و بازار کار، هنوز فضای کافی برای تسریع بیشتر در روند اجرایی سازی سیاست‌های خود در اختیار دارد؛ بنابراین سرمایه گذاران باید برای رقمی بالاتر از حد معمول آماده باشند.

در همین حال، سرمایه گذاران بر روی داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) تمرکز کرده اند. رقم سرفصل CPI در مقایسه با نسخه قبلی که ۷.۶ درصد بود، ۷.۳ درصد اعلام شده که اندکی پایینتر از رقم ذکر شده در آمار قبلی است.

به نظر می‌رسد دایره عملکرد سیاست‌های پولی محدودکننده بانک مرکزی کانادا (BOC) افزایش یافته و فشار‌های قیمتی هم اکنون نیز به این سیاست‌ها واکنش نشان داده است. همچنین انتظار می‌رود که CPI اصلی که قیمت نفت و مواد غذایی را در بر نمی‌گیرد، با ۱۰ واحد کاهش به رقم ۶ درصد کاهش یابد.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: