bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
روز‌های سبز بورسی ادامه دارد و شاخص کل تا نیمه اول معاملات توانست با حدود ۱۱هزار و ۳۸۹ واحد رشد، سطح یک میلیون و ۳۳۹هزار واحدی را پس بگیرد. شاخص هم وزن نیز در همان سمت در حال پیش روی است که نشان از برتری تقاضا در کلیت بازار است.

بسته حمایتی جرقه بازگشت شاخص کل را زد و همزمان هم قیمت دلار در بازار آزاد در حال رکوردزنی است و قیمت‌های جهانی نیز قبل از تعطیلات پایان هفته افزایشی بودند. بدین ترتیب و با این فاکتور‌ها و شرایط؛ بازار در حال صعود و باز پس بگیری سطوح از دست رفته است. به طور دقیق‌تر و برخلاف دو روز ابتدایی هفته گذشته کلیت بازار با برتری تقاضا همراه است و خریداران دست بالاتر را دارند و فروشندگان را به عقب هل می‌دهند و این طور نیست که یک یا چند سهم شاخص ساز شاخص را مثبت کنند.

البته باید اذعان کرد که با یک هفته مثبت بودن نمیتوان گفت بازار شکوفا شده است و روز‌های منفی تمام، چراکه همچنان انواع و اقسام ریسک‌ها و نااطمینانی‌ها در مورد بازار و اقتصاد ایران وجود دارد که هر لحظه میتواند ورق را برگرداند، اما فعلا به نظر می‌رسد با افزایش ارزش معاملات و کاهش جریان خروج پول و بعضا ورود پول به بورس؛ می‌توان امید بیشتری به دوام روز‌های سبز شاخص داشت.


تا نیمه اول معاملات شاخص کل بورس با افزایشی بیش از۱۱ هزار و ۳۸۹واحدی همراه بوده است و توانست سطح یک میلیون و ۳۳۹هزار واحدی را پس بگیرد.

«فملی»، «شستا»، «فولاد» و «شبندر» بیشترین نقش را بر روی صعود شاخص کل ایفا کردند.

شاخص هم وزن نیز بیش از ۲هزار و ۸۵۳ واحد رشد داشته است.

تا نیمه معاملات ارزش معاملات خرد به حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و حقیقی‌ها در مجموع ۶۷ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

«وفتخار» با ۵، «کزغال» با ۴.۵ و «گدنا» با ۴ میلیارد تومان بیشترین ورود و در سمت دیگر «خاور» با ۱۶، «شستا» با ۷ و «خودرو» با ۶.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز گروه هتل و سرمایه گذاری‌ها با ۴.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه خودرو و ساخت قطعات با ۲۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود کردند.

/ اقتصاد آنلاین

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: