bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
بیرجند - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: مشکلات واحد‌های تولیدی استان که در خراسان جنوبی رفع نشوند در ستاد تسهیل ملی رسیدگی و راهکار ارائه می‌شود.

به گزارش بازارنیوز به نقل از بازار ، محسن کوشش‌تبار شنبه شب در شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان بیان داشت : برای پیشرفت استان یکی از این موارد مهم برقراری پروازهای باری است تا مشکل صادرات تولیدات استان از این طریق رفع شود.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در راه تولیدکنندگان خراسان استان باید در ستاد تسهیل استان بررسی و حل شود، اظهار کرد: خراسان جنوبی در دولت سیزدهم بیش از گذشته در عرصه تولید و پیشرفت رخ نمایی کرده اما پیشرفت بیشتر نیاز به اقدام جهادی مسئولان دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به انسجام و همدلی بین مسئولان خراسان جنوبی برای رفع مشکلات استان اشاره کرد و عنوان داشت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان با وجود همه مشکلات ، اقدامی ارزشمند و بزرگ است.

کوشش ‌تبار ادامه داد: تاکنون ۷۱ درصد تحقق اشتغال استان در سال جاری محقق شده و این در حالی است که میانگین کشوری ۵۵ درصد است.

وی با بیان این که خراسان جنوبی توانمندی‌های بالقوه‌ای به ویژه در بخش کشاورزی و معادن دارد که باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تبدیل به بالفعل شود، گفت: در حوزه‌های معادن و تولیدات دانش بنیان این استان سرآمد است و حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی با اشاره به این که باید تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات استان در اولویت قرار گیرد، ادامه داد : ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان جدی‌تر از گذشته برای حل مشکلات واحدهای تولیدی فعال شود تا بخش خصوصی تغییر و تحول در نگرش مسئولان را حس کند.

کوشش تبار گفت: مشکلات واحدهای تولیدی استان که در خراسان جنوبی قابل رفع نباشند با حضور استاندار و مسئولان مربوط در ستاد تسهیل ملی بررسی و برای آن راهکار ارائه خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: