bazarnews

کد خبر: ۶۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
غلامرضا تاجگردون روز دوشنبه اظهار داشت: این بزرگراه که از شهر دوگنبدان تا پل خیرآباد در مرز شهرستان گچساران با بهبهان طراحی شده است بخشی از آن در سال های 1396 و 1397 بهره برداری شد.

وی بیان کرد: بخشی از ساخت چهارخطه گچساران به بهبهان نیز به طول 13 کیلومتر در حال اجراست که 9 کیلومتر آن احداث و چهار کیلومتر دیگر در دست ساخت است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عملیات اجرایی بزرگراه بابامیدان، گچساران به بهبهان در سال 1393 با یکهزار و 600 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
تاجگردون اظهار داشت:این جاده مهم بخشی از کریدور ارتباطی خوزستان به فارس است ، جنوب غرب را به شرق کشور متصل می کند و یکی از مسیرهای پرترافیک جنوب ایران محسوب می شود.
وی اضافه کرد: اجرای2 میلیون متر مکعب خاکبرداری، یک میلیون و400 متر مکعب خاکریزی،200 هزار تن آسفالت و احداث200 دستگاه پل سبک و سنگین از بخش های مهم این طرح بوده است.
تاجگردون تاکید کرد: تا پایان امسال این بزرگراه از منطقه بوستان در شهرستان باشت تا پل خیرآباد به طول 71 کیلومتر تکمیل می شود و به زیر ترافیک می رود.
نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان بیش از 150 کیلومتر طول دارد.
تاجگردون ابراز داشت: 108 کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،25 کیلومتر در استان فارس و 17 کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت تصریح کرد:طرح ساخت چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان بر اساس برنامه زمان‌بندی باید تا سال 99 بهره برداری شود.
تاجگردون همچنین از رفع مشکل احداث تونل دیل در گچساران خبر داد و افزود: کوتاه شدن مسیر جاده بنادر جنوبی به اصفهان،اتصال شهرستان گچساران به بنادر جنوبی و خارج شدن روستاهای دهستان بویراحمد گرمسیری از بن بست ارتباطی از مزایای ساخت این تونل است.
وی ابراز داشت: در این طرح باید یکهزار و 249متر حفاری و تحکیم دهانه ورودی تونل انجام گیرد که تاکنون 604متر ان حفر شده است.
تاجگردون تصریح کرد: 680متر حفاری و تحکیم دهانه خروجی تونل ،330هزارو 300متر مکعب خاکبرداری و 58متر مکعب خاکریزی در این طرح تاکنون انجام گرفته است.
وی گفت: برای ساخت این طرح عمرانی یک هزار و 575 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده بیش از یک هزار و 250 میلیارد ریال برای ساخت یک دهنه تونل به طول 2 هزار و 600 متر هزینه خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در ادامه گفت: آسفالت 100درصدی روستاهای گچساران از دیگر خدمات انجام شده حوزه راهسازی این شهرستان در سال های اخیر است.
تاجگردون آسفالت بخش عمده ای از روستاهای باشت، تعریض و احداث راه های دور دست این شهرستان از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در شهرستان باشت است.
شهرستان های گچساران و باشت با 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: