bazarnews

کد خبر: ۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
امروز دراستانهای واقع درغرب، زاگرس مرکزی و برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور رگبار پراکنده باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود .
بازار نیوز -  نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر ادامه بارش باران روز شنبه در سواحل دریای خزر است . در استانهای واقع درغرب، زاگرس مرکزی و برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز رگبار پراکنده باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود که می تواند سبب تولید گردوخاک محلی شود.

 روز یکشنبه نیز دربخش هایی از زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور این وضعیت پیش بینی می شود. 

روز دوشنبه دربرخی مناطق مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار پراکنده باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

 شایان ذکراست که طی سه روز آینده در شرق وشمال هرمزگان وجنوب سیستان وبلوچستان، بویژه درساعات بعد از ظهررگبار باران گاهی با رعد وبرق ووزش باد پیش بینی می شود.

گفتنی است که در  روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب غرب وبخش هایی ازغرب وجنوب کشور پدیده گرد وخاک سبب کاهش دیدافقی وکیفیت هوا خواهدشد.

لازم به ذکر است که از بعد از ظهر روز شنبه وطی روز یک شنبه در شرق وشمال شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق با گرد وخاک ودر منطقه زابل به صورت طوفان وگرد وخاک خواهد بود. خلیج فارس در دوروز آینده مواج پیش بینی می شود.

شهر کرد خنک ترین استان کشور
محمد اصغری کارشناس هواشناسی در تشریح آب و هوای کشور افزود :امروز شهر کرد با 4 درجه زیر صفر خنک ترین استان کشور بوده است و اکثر مناطق کشور امروز با کاهش دما رو به رو بوده اند و این برودت سرما تا روز دوشنبه ادامه داشته و از دوشنبه در اکثر مناطق کشور شاهد افزایش دما خواهیم بود.

وی گفت : امروز در استان های گیلان، مازندران و گلستان و با شدت کمتر در اردبیل شاهد بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق خواهیم بود و این شرایط برای فردا در استان های اصفهان ، قم ، جنوب تهران ، جنوب سمنان با شدت کم تر پیش بینی می شود.

اصغری اظهار داشت : پدیده غالب برای امروز در اکثر نقاط کشور وزش باد خواهد بود که در تهران ، سمنان ، قم ، مرکزی باعث خیزش گرد و خاک خواهد شد .

وضعیت آب و هوای استان های کشور+ جدول دمای هوا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: