bazarnews

کد خبر: ۷۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
بر اساس گزارش انجمن واردکنندگان موبایل از روند واردات و مصرف موبایل، بیش از ۱۵ موبایل در سال گذشته وارد کشور شده است که ۵۶ درصد آن‌ها مربوط به برند سامسونگ است.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز: طبق این گزارش، در سال 98 تعداد 15 میلیون و 380 هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده است که 91 درصد آن در شبکه ارتباطی تلفن همراه کشور، فعال شده است.

 

گفتنی است، 56 درصد تلفن های همراه کشور، از برند سامسونگ، 17 درصد از برند نوکیا و 9 درصد از برند هوآوی هستند. همچنین شیائومی با 7 درصد و اپل با 5 درصد، در رتبه های بعدی قرار دارند و 6 درصد مابقی، از دیگر برندهای مختلف هستند.

بر اساس این گزارش، قریب به یک میلیون و 500 هزار تلفن همراه در اسفند 98 وارد شده است که یک میلیون و 300 هزار دستگاه از آن، فعال شده است. همچنین آمار واردات در سال 99، تا 20 اردیبهشت به عدد 700 هزار دستگاه رسیده است که تقریبا نیمی از نیاز ماهانه کشور را تامین کرده است. محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، عدم تخصیص ارز جهت واردات از اسفند ماه 98 و حذف معافیت 80 دلاری واردات مسافری، از دلایل اصلی کاهش واردات در سال 99 هستند.

 

امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در این باره گفت: واردات مازادی که در سال ۹۸ داشته‌ایم در این برهه حساس به تامین نیاز بازار کمک کرده است. البته از این موضوع نباید غافل شویم که تعطیلی فروشگاه‌های عرضه موبایل به دلیل رعایت پروتکل‌های حفظ فاصله اجتماعی باعث شد که تقاضای بازار به شدت کاهش یابد. به همین خاطر تصور می‌شود عمده‌ی این تعداد موبایل فعال شده در ۲۰ روز نخست فروردین ۹۹ توسط فروشگاه‌های آنلاین عرضه شده است.

در اینفوگرافیک زیر، موارد ذکر شده در گزارش، به اختصار نمایش داده شده است:

 

بررسی روند واردات و رجیستری تلفن همراه در سال ۹۸+اینفوگرافیک

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: