bazarnews

کد خبر: ۷۰۴۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: حتما روش مستقیم بهتر است و مردم این روش را انتخاب کنند که سهامشان دست خودشان باشد تا هر زمان که به پول نیاز داشته باشند، بتوانند بفروشند. همچنین می‌توانند از کارگزاری ها، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری یا افراد تحلیلگر و خبره مشورت بگیرند که پس از آزادسازی، سهام خود را نگه دارند یا بفروشند.
گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: سید حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با بازارنیوز، در پاسخ به این سوال که کدام روش برای آزادسازی سهام عدالت مناسب‌تر است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که شیوه مستقیم آزادسازی سهام عدالت بهتر باشد. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که با این اوضاع و احوال اقتصاد و بازار سرمایه، به نظر می‌رسد مدت زمان زیادی برای اجرایی شدن این طرح طول بکشد.

وی افزود: حتما روش مستقیم بهتر است و مردم این روش را انتخاب کنند که سهامشان دست خودشان باشد تا هر زمان که به پول نیاز داشته باشند، بتوانند بفروشند. همچنین می‌توانند از کارگزاری ها، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری یا افراد تحلیلگر و خبره مشورت بگیرند که پس از آزادسازی، سهام خود را نگه دارند یا بفروشند.


میرمعینی در واکنش به این تحلیل که مردم سواد بورسی ندارند و بهتر است روش غیر مستقیم را انتخاب کنند، گفت:  مگر هر کسی که وارد بازار خودرو می‌شود، سواد آن را دارد؟ مگر کسی که وارد بازار طلا می‌شود، واقعا سواد رفتارشناسی این بازار را دارد؟  این افراد طلا و ارز و... در اختیار خودشان است و می‌توانند با مشاوره افراد خبره، برای آن‌ها تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: در بازار سرمایه هم همین قاعده وجود دارد. ترکیب مختلفی از سهم ها، از صنعت‌ها و شرکت‌های مختلف، در اختیار افراد قرار می‌گیرد و اگر روش مستقیم انتخاب کنند، هر زمان که تصمیم بگیرند، می‌توانند بخشی از آن یا حتی همه آن‌ها را بفروشند یا اینکه سهم‌ها را نگهداری کنند و از سود آن‌ها استفاده کنند؛ بنابراین سرمایه گذاری در بورس هم مثل سرمایه گذاری در بازار‌های دیگر است.


وی از شفافیت بیشتر شرکت‌هایی که سهامشان جزء سبد سهام عدالت هست، گفت: این شرکت‌ها عمدتا از شر کت‌های بورسی هستند و حتما قیمت هایشان هم شفاف است، بنابراین خیلی احتمال این که افت فاحشی برای فروشنده اتفاق نمی‌افتد و اگر بخواهند بفروشند می‌توانند با مشورت از طریق نهاد‌های مالی مثل کارگزاری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، این کار را انجام دهند.


میرمعینی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن باشید کسانی که در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند و اگر سهامداران روش غیر مستقیم برای آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کنند، سهامشان در دست این‌ها قرار می‌گیرد، خیلی بیشتر از افراد معمولی از بازار نمی‌دانند و نمی‌توانند مثل تحلیلگران و کارشناسان بازار با واقعیت تطبیق پیدا کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه حیدری پوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
مستقیم
طیبه شادان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
مستقیم
غلام حیدری پوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
مستقیم
موسی حیدری پوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
مستقیم
مهدی حیدری پوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
مستقیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: