bazarnews

کد خبر: ۷۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
وضعیت بازارها در هفته گذشته؛
در هفته گذشته شاخص بورس با جهشی ۸۸ هزار واحدی مواجه شد. همچنین قیمت دلار در ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان و سکه تمام بهار آزادی، ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند.

شاخص پشت سد کانال ۲ میلیونی قرار گرفت/ رکوردشکنی طلا در بازار‌های جهانی

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: بازار سهام در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت، روز‌های پرنوسانی را سپری کرد و اصلاحی نه چندان عمیق را نسبت به بازار هفته گذشته تجربه کرد.

شاخص بورس در اواسط هفته پیشین به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد ورود کرد و با توجه به اعلام کارشناسان درخصوص مقاومت جدی نماگر بورس بر روی این کانال، بازار در مسیر اصلاح قرار گرفت و با افت و خیز‌های بسیاری همراه شد.

در پنج روز معاملاتی هفته گذشته بورس، نماد‌های بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری خوارزمی، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.

شاخص بورس در هفته پیشین نهایتا ۸۸ هزار واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۱۸ تیر ماه) با عدد یک میلیون و ۷۵۳ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۵ تیر ماه) به عدد یک میلیون و ۸۴۱ هزار واحد رسید.

در هفته‌ای که گذشت گروه بانک‌ها، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، فرآروده‌های نفتی، سرمایه‌گذاری‌ها، سیمان، کانی‌های فلزی، بیمه و بازنشسته، صنایع غذایی به جز قند و شکر، مواد دارویی و کانی‌های غیرفلزی با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی، چندرشته‌ای صنعتی، شیمیایی‌ها، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، سرمایه گذاری‌ها و کانه‌های فلزی، نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

طلای جهانی در هفته گذشته بیشترین سطح قیمت خود را تجربه کرد و این افزایش، باعث ثبت قیمت‌های بی سابقه در بازار طلا و سکه شد. بر این اساس، قیمت سکه تمام بهار آزادی به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در قیمت یک میلیون و ۳۰ هزار تومان دادوستد شد.

بازار ارز نیز در پایان هفته افزایشی بود، به طوری که هر دلار ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان و هر یورو ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.
برچسب ها: بورس ، قیمت طلا ، سکه ، دلار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: