bazarnews

کد خبر: ۷۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
ناظر مجلس در شورایعالی بورس در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
علیزاده گفت: به عنوان ناظر مجلس در شورایعالی بورس پیگیری کردم و طی صحبت‌هایی که امروز با نمایندگان وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت نفت و سازمان خصوصی داشتیم مشخص شد وزارت نفت تا به امروز همکاری خوبی نداشته است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورایعالی بورس، پیرامون اخبار مربوط به عرضه دارا دوم، به بازارنیوز گفت: خبری از دیروز منتشر شد که نگرانی زیادی را در بین سهامداران بازار سرمایه خصوصا سهامداران خُرد ایجاد کرد. آن خبر این بود که سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که عرضه سهام پتروشیمی‌ها به صورت بلوکی انجام خواهد شد که این باعث التهاب بسیار زیادی در بازار شد.

وی افزود: به عنوان ناظر مجلس در شورایعالی بورس پیگیری کردم و طی صحبت‌هایی که امروز با نمایندگان وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت نفت و سازمان خصوصی داشتیم مشخص شد وزارت نفت تا به امروز همکاری خوبی نداشته است. البته امروز وزیر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه آمادگی دارد چه به صورت بلوکی و چه به صورت ETF سهام پتروشیمی‌ها را عرضه کند. معاون وزیر نفت هم امروز به من اعلام کردند که آماده همکاری هستند.

علیزاده اظهار داشت: در ادامه نامه‌ای هم از طریق سازمان خصوصی سازی به وزارت نفت تنظیم شد تا نماینده خود را برای انجام امور این صندوق معرفی کنند و با قول‌هایی که دادند، در شهریورماه با تشکیل این صندوق سهام شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی به صورت ETF عرضه خواهد شد و عرضه سهام به صورت بلوکی هم متوقف شد.

وی درباره بی اعتمادی مردم به دارا دوم، اظهار داشت: سود و زیان دارا دوم به دست بازار است و باید دید عرضه و تقاضاست چه می‌شود. دلیل بی اعتمادی مردم به دلیل اخبار ضد و نقیضی است که مسئولین یا افراد دیگر منتشر می‌کنند. به دنبال این هستیم که عوامل انتشار این اخبار را پیدا کنیم که اگر در دستگاه دولتی هستند، به آن‌ها تذکر داده شود که دست از انتشار اخبار ضد و نقیض بردارند. اتفاقی که دیروز و امروز در بازار سرمایه رخ داد، ماحصل همین اخبار ضد و نقیض است.

علیزاده درپایان تاکید کرد: ما می‌خواهیم نگرانی‌ها را بر طرف کنیم و به مردم می‌گوییم که دارا دوم در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. سازمان خصوصی سازی گفته که این عرضه در نیمه اوئل شهریورماه خواهد بود، اما با توجه به فرآیندی که وجود دارد، فکر می‌کنم ۲۰ روزی طول خواهد کشید و این عرضه در نیمه دوم شهریورماه خواهد بود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: